مهلت مالیاتی برای دارندگان خودروهای لوکس، پرداخت تا قبل از پایان بهمن

سازمان امور مالیاتی از مالکان خودروهای لوکس و گران قیمت بالای سه میلیارد تومان 2800 میلیارد تومان مالیات مطالبه کرده و در حال بررسی ایرادات مربوط به خانه های لوکس و گران قیمت است و به مالکان پیشنهاد می کند تا بهمن ماه امسال مالیات خود را پرداخت کنند.


به گزارش خبرگزاری موج، سازمان امور مالیاتی موظف شده است از املاک لوکس و گران قیمت بالای 20 میلیارد تومان و خودروهای لوکس سه میلیارد تومان مالیات مطالبه کند. سازمان در سال 1402 از مالکان 151 هزار خودرو درخواست 2800 میلیارد تومان مالیات کرد. صاحبان واحدهای مسکونی گرانقیمت که بیش از 10 سال در ملک خود سکونت دارند از پرداخت مالیات معاف هستند.

متأسفانه هنوز اطلاعات مالکان خانه های مجلل در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است به طوری که آنها نتوانستند مالیات سال 1402 را مطالبه کنند اما در سال 1400 تعداد 40000 واحد مسکونی لوکس و گران قیمت شناسایی شد و آنها از مالکان خواسته شد تا یک دهم تلاش خود را بپردازند.

سازمان امور مالیاتی هشدار داد در صورت عدم پرداخت مالیات، محدودیت هایی برای نقل و انتقالات ایجاد می شود. 800 میلیارد تومان مالیات در سال گذشته از مالکان 67 هزار خودروی لوکس دریافت شد.

همچنین رسیدگی به ایرادات مودیان در هیات حل اختلاف مالیاتی در خصوص خانه های مجلل و گران قیمت است. قانون چند خودرو در سال 1400 اجرا می شد، اما در قوانین بودجه 1401 و 1402 مالیات هر خودرو جداگانه بررسی می شود.

مالکان خودروهای لوکس تا بهمن ماه جاری فرصت دارند تا مالیات خود را پرداخت کنند و پس از آن برگه مطالبات صادر و از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اطلاع آنها خواهد رسید.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید