اجبار مشتری به پرداخت نقدی؛ ترفند تجار برای دور زدن مهلت قانونی/مالیاتی برای نصب کارتخوان کارساز نبود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کردتودی، در عصری که به سمت الکترونیک در حال حرکت است، بیشتر حواله‌ها از طریق دستگاه‌های کارتخوان یا نرم‌افزارهای بانکی انجام می‌شود و حمل و نقل نقدی حتی در روستاهای بسیار کوچک منسوخ شده است، اما متاسفانه این امر هر روز در بسیاری از مغازه‌های شهر سنندج انجام می‌شود. و حتی در مطب که می رویم بلافاصله به ما می گویند کارت خوان نداریم و پول نقد می دهند یا شماره کارت را روی برگه می نویسند و کارت به کارت می گویند! و علیرغم وجود دستگاه کارتخوان، بیماران مجبور به انتقال وجه نقد برای پرداخت هزینه در مطب های خصوصی هستند و همین امر باعث می شود روز به روز بر تعداد افراد شاکی از این مشکل افزوده شود.

در اواخر دهه 1990، اکثر ارائه دهندگان تلفن همراه برای جذب مشتری روی یک تابلوی کوچک نوشتند “کارت خوان موجود است”، اما تا چند ماه پیش بود که مشخص شد مبادلات این بانک های کوچک قابل حمل اساس کار بوده است. مالیات استانی دولت بر صاحبان مشاغل در میان اکثر اصناف ترجیح داده می شد که فعالیت این بانک های کوچک را محدود کنند یا حتی این بانک های کوچک را انحلال کنند و اکثر اصناف دیگر تمایل خاصی به استفاده از دستگاه های کارتخوان نداشتند. نتیجه این وضعیت افزایش احتمالی صف های چندنفره در مقابل دستگاه های خودپرداز شعب مختلف بانک ها است. چرا که بخش زیادی از علاقه مندان یا پول نقد می خواهند و یا می خواهند با کارت پرداخت کنند.


d7762679 24ef 4fb2 aaaa 05a59f120d2d خبر خاکستری

در بازدیدی که از چندین مطب و مرکز آزمایشگاهی و سونوگرافی در شهر سنندج داشتیم، متاسفانه جامعه پزشکی که یکی از مردم پرتلاش و پرتلاشی است که نقش مهم خود را به ویژه در روزهای هولناک کرونا ثابت کرده است. از طریق ارزیابی ها، گزارش های عمومی، تحقیقات و بررسی ها نشان داده شده است که برخی از آنها آگاهانه یا سهل انگارانه از این تعهد قانونی سرپیچی می کنند و از دستگاه های کارتخوان افراد دیگر یا غیر مرتبط با کار آنها استفاده می کنند و یا بیماران را ملزم به پرداخت هزینه های درمان می کنند. یا به اصطلاح کارت به کارت یا سایر روش های پرداختی که مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور نباشد.

و این فقط مختص پزشکان نیست بلکه در برخی از مغازه های شهر سنندج با دور زدن اداره مالیات خریدار را ملزم به پرداخت نقدی می کنند و اداره کل دارایی و امور مالیاتی در این مورد سکوت کرده است!

بله!، مخلصانه، پشت نصب مطمئن و گسترده عبارت «ببخشید نقد می‌پذیریم» در یکی دو سال اخیر، تا امروز، نقد بیاورید، سال‌ها تلاش شبانه‌روزی در نظام بانکی کشور وجود دارد که ارزش این عبارت را در بحران کنونی صد برابر کرده است.


e5647b81 db57 4786 969d 4ce80377fdea خبر خاکستری

بنابراین نباید از کنار آن گذشت و این تلاش ها و سرمایه گذاری های فنی، انسانی و ملی که در پشت صحنه می گذرد باید مورد تکریم و تکریم قرار گیرد و تنها به دلیل فرار مالیاتی است که اینگونه افراد را به دردسر می اندازند. .

به نظر می رسد نظام سلامت باید با کمک نظام اقتصادی کشور راهکار نظارتی اساسی و دقیق تری را برای شناسایی متخلفان در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید