دور زدن قوانین مالیاتی با ترفندهای جدید پزشکان غیرمعامله / کارتخوان


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814064

متاسفانه همچنان زمزمه هایی مبنی بر دور زدن مکرر قانون فرار مالیاتی توسط برخی مطب ها شنیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، از آنجایی که هوشمندسازی یکی از اهداف مهم سازمان امور مالیاتی است، برای رسیدن به نقطه مطلوب در بانک اطلاعاتی مودیان و فعالان اقتصادی کشور و نظام نقدی به همین منظور تعیین شده است.

بر این اساس قانون بودجه 98 پزشکان را موظف کرده است مانند سایر اصناف، صندوق نصب کنند تا مانند سایر اصناف بتوانند مالیات پرداخت کنند و به این ترتیب زمینه های فرار مالیاتی شناسایی و مسدود شود.

اما اکنون متاسفانه همچنان زمزمه هایی مبنی بر تکرار سابقه فرار مالیاتی توسط برخی مطب ها وجود دارد.

درخواست پول نقد خسته کننده است

خانم امیری یکی از بیمارانی است که پیش از این با شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیوز تماس گرفته و از دریافت وجه در مطب شکایت کرده است. او این بار خواستار گزارش اعتراض خود به مقامات شد.

این شهروند کرمانشاهی گفت: چندین بار به یکی از ادارات مراجعه کردم اما هر بار به دلایل مختلف از جمله قطعی دستگاه، منشی من درخواست وجه نقد کرد و اگر در این زمینه اعتراضی داشته باشم، منشی را لغو می کند. کل شیفت با بی احترامی به آرامی

وی گفت: از آنجایی که برای ادامه درمان باید زیر نظر این پزشک باشم، حاضر نیستم این زمان را فدای کارخانه پزشکان کنم.

امیری گفت: گاهی اوقات حدود نیم ساعت در کوچه های اطراف اداره و حتی خیابان ها می دوم تا وسیله ای پیدا کنم که پول داشته باشد و این برای افراد بیمار بسیار کسل کننده است.


c35e564c e233 45cf a967 1ff8dc5b9978 خبر خاکستری


جریمه های جدی در انتظار کارتخوان هایی است که تراکنش انجام نمی دهند

بچمن بادکو در گفت و گو با مرصادنیوز عدم استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان را تخلف عنوان کرد و گفت: بر اساس توافق با بانک مرکزی، تراکنش های بانکی پزشکان از دستگاه های کارتخوان برای اخذ مالیات پیش بینی می شود. که طبق آن پزشکان مالیات را محاسبه می کنند.

رئیس امور مالیاتی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد پزشکان کارتخوان دارند اما اتصال این دستگاه به سامانه های مالیاتی مهم است.

بادکو خاطرنشان کرد: اکنون اگر پزشکان به دلایلی از کارتخوان در مطب خود استفاده نکنند و کارتخوان های آنها تراکنش انجام ندهند و از بیمار وجه نقد مطالبه نکنند، تخلف محسوب می شود و در صورت اثبات جرایم سنگین متخلفان منتظر خواهند ماند. .

وی گفت: این مهم به اطلاع همه پزشکان رسیده است و باید در مطب خود از کارتخوان استفاده کنند.

بادکو استفاده از دستگاه کارتخوان را برای رفاه حال بیمار ضروری دانست و گفت: امروز مهمترین وظیفه ما کمک به حل مشکلات کشور و تامین رفاه جامعه است و این امر با پرداخت هزینه میسر خواهد شد. مالیات”

رئیس امور مالیاتی استان کرمانشاه نظارت بر تراکنش های بانکی را نه به عنوان یک معیار مالیاتی بلکه ابزاری برای تشخیص مالیات برشمرد و گفت: نصب کارتخوان و درج آن در سامانه به پزشکان دلیلی برای تمرکز بر سایر موارد می دهد. تراکنش های مالی کمتر از 10 درصد استفاده از معافیت مالیاتی خوداظهاری به مدت 2 سال.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان مالیاتی با تماس با مرکز روابط عمومی 1526 در آمادگی کامل برای مشاوره مالیاتی هستند.

به گزارش مرصادنیوز، با توجه به موارد فوق و سخنان رئیس کل امور مالیاتی استان کرمانشاه، به پزشکان یادآوری شود که اگر بخواهند قوانین مالیاتی را دور بزنند و از آن استفاده نکنند، هر چند در مطب خود دستگاه کارتخوان نصب می کنند. ، موسسات مالیاتی از راه های دیگر این موارد بررسی و با متخلفان در این زمینه برخورد جدی و جدی صورت خواهد گرفت و به طور کلی چاره ای نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید