دور زدن شورای عالی فضای مجازی از مجلس در تصویب طرح دفاعی/ عدم حمایت از قوانین مجلس

دور زدن شورای عالی فضای مجازی از مجلس در تصویب طرح دفاعی/ عدم حمایت از قوانین مجلس

روز جدید نماینده شورای اسلامی گفت: معتقدم تصمیم گیری درباره طرح امنیت باید در مجلس گرفته می شد و نباید از کنار آن گذشت. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می توانیم سیاست گذاری کنیم.

غلامرضا نوری قزلجه با بیان اینکه بخش هایی از طرح پدافند در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است و اینکه آیا این به معنای پایان جنجال پیرامون این طرح است، گفت: ظاهرا هیچ اتفاقی برای طرح دفاعی رخ نداده است. اما در واقع آنچه در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید همان ساختار و چارچوب طرح دفاعی است که با اندکی تغییرات در کمیته به تصویب رسید و بستر از لحاظ مفاد برای اجرای اهدافی که در آن بود فراهم شد. طرح حفاظت

این عضو شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر از این منظر نگاه کنیم، می توان گفت طرح دفاعی تصویب شده است. از آنجایی که اعضای کمیته مجاز شورای عالی فضای مجازی در صورت تمایل به اجرای نظر و برنامه خود می توانند تمامی اهداف خود را در طرح حفاظتی اجرا، اعمال و ابلاغ کنند و نیازی به تصویب طرح حفاظتی متولیان امر ندارند. که امیدوارم ساختار و چارچوب ایجاد شده توسط شورای عالی فضای مجازی در غیاب مجلس نباشد.

وی ادامه داد: معتقدم القاعده باید در مورد طرح امنیتی در مجلس تصمیم می گرفت و نباید آن را دور می زد. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می توانیم سیاست گذاری کنیم. اما عملیات انجام شده و «کمیسیون عالی تنظیم مقررات» تشکیل شده است و البته امیدواریم در این کمیسیون بحث هایی که برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و حقوق اساسی مردم در بحث جریان آزاد مطرح می شود. اطلاعات، آزادی بیان و دسترسی به اینترنت پرسرعت و باید ارزان باشد و نه آنچه در برنامه نگهداری دنبال می شود.

وی در پاسخ به اینکه شاهد هستیم شوراهایی که دارای اختیارات هستند وارد حوزه قانونگذاری شده اند، این اقدامات تا چه اندازه بر رهبری مجلس تاثیر می گذارد و آیا نمایندگان مردم نمی خواهند وارد این موازی کاری شوند، گفت: به نظر من که اگر چنین انگیزه ای در مجلس وجود داشته باشد، شاید کمترین آن در مجلس یازدهم باشد، بنابراین این شوراها بیشتر وارد حوزه های قانونگذاری و وظایف مجلس می شوند.

نوری کاسالیه یادآور شد: اشاره به طرح دفاعی رئیس مجلس نشان می دهد که آنها هنوز اراده ای برای حضور در مجلس برای حفاظت و دفاع از تشکل خود در حق تقنینی آن ندارند. بلکه از دست دادن آن. به نظر من در این مجلس هم اراده جمعی قوی وجود ندارد، اما به شدت نیاز است و مجلس باید به شدت از موضع خود دفاع کند، چرا که مجلس از راس کارها خارج شده و خودش را به پایین می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید