رئیس مجلس طرح دفاعی را به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد

رئیس مجلس طرح دفاعی را به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد

روز جدید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس در نامه ای به رئیس شورا از دولت و شورای عالی فضای مجازی خواست تا سیاست های کلان مرتبط با فضای مجازی را تعریف کنند.

فیروزآبادی به اهمیت این درخواست از شورای عالی فضای مجازی معتقد است: «طرح فضای مجازی از مدت ها قبل در مجلس مطرح بوده و بین کمیته مشترک و صحن در حال گردش است. هیئت رئیسه مجلس نیز وارد شده و تاکنون جلسات زیادی برگزار شده است که نشان می دهد مجلس به افکار عمومی جامعه اهمیت می دهد و نسبت به آن بی تفاوت نیست. لذا تلاش می کنند طرح علاوه بر مشروعیت قانونی، عقلانیت اجتماعی نیز داشته باشد. نامه و درخواست اخیر رئیس مجلس در راستای کسب عقلانیت اجتماعی است و بر این عقیده هستند که شورای عالی به عنوان شورای سیاستگذاری کمک کند. همچنین امیدواریم نتیجه همه این تلاش ها به نفع کشور باشد و جامعه راضی باشد.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، درخواست مربوطه بررسی خواهد شد. ما در شورای عالی تلاش می کنیم تا سیاست های کلان را تعریف کنیم و امیدواریم نظر کارشناسان و مردم را جلب کنیم. نظر ما این است که یک طرح جامع ارائه دهیم که همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … را در بر گیرد. ابعاد فضای مجازی ما به گونه ای سیاست گذاری می کنیم که خلأهای قانونی در فضای مجازی یا ابعادی که باید تغییر کند، توسط دولت یا مجلس مشخص و اعلام شود.»

فیروزآبادی افزود: پس از بررسی سیاست های کلان، طرح را به مجلس برمی گردانیم و در نهایت مجلس خودش تصمیم می گیرد که چگونه سیاست ها را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید