رئیس مجلس طرح دفاعی را به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822373

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: محمد باکر کلیباف رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور از دولت و شورای عالی فضای مجازی خواست تا سیاست های کلان مرتبط با فضای مجازی را تعریف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: محمد باکر کلیباف رئیس مجلس در نامه ای به رئیس شورای عالی فضای مجازی از دولت و شورای عالی فضای مجازی خواست تا سیاست های کلان مرتبط با فضای مجازی را تعریف کنند.

فیروزآبادی به اهمیت این درخواست از شورای عالی فضای مجازی معتقد است: «طرح فضای مجازی از مدت ها قبل در مجلس مطرح بوده و بین کمیته مشترک و صحن در حال گردش است. هیئت رئیسه مجلس نیز وارد شده و تاکنون جلسات زیادی برگزار شده است که نشان می دهد مجلس به افکار عمومی جامعه اهمیت می دهد و نسبت به آن بی تفاوت نیست. لذا تلاش می کنند طرح علاوه بر مشروعیت قانونی، عقلانیت اجتماعی نیز داشته باشد. نامه و درخواست اخیر رئیس مجلس در راستای کسب عقلانیت اجتماعی است و بر این عقیده هستند که شورای عالی به عنوان شورای سیاستگذاری کمک کند. همچنین امیدواریم نتیجه همه این تلاش ها به نفع کشور باشد و جامعه راضی باشد.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، درخواست مربوطه بررسی خواهد شد. ما در شورای عالی تلاش می کنیم تا سیاست های کلان را تعریف کنیم و امیدواریم نظر کارشناسان و مردم را جلب کنیم. نظر ما این است که یک طرح جامع ارائه دهیم که همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … را در بر گیرد. ابعاد فضای مجازی ما به گونه ای سیاست گذاری می کنیم که خلأهای قانونی در فضای مجازی یا ابعادی که باید تغییر کند، توسط دولت یا مجلس مشخص و اعلام شود.»

فیروزآبادی افزود: پس از بررسی سیاست های کلان، طرح را به مجلس برمی گردانیم و در نهایت مجلس خودش تصمیم می گیرد که چگونه سیاست ها را اجرا کند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید