شناسایی 70 زمینه همکاری ایران و قطر در جام جهانی/ تمرکز معاون اول رئیس جمهور بر آماده سازی جزایر ایرانی


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821540

ضمن پیشنهاد برگزاری نمایشگاه بخش خصوصی فرصت های تجاری ایران در قطر؛

دومین نشست پیرامون مسائل مربوط به جام جهانی فوتبال 2022 قطر به ریاست محمد محبر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از دفتر معاون اول رئیس جمهور ؛ دومین نشست جام جهانی قطر صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و حضور فعال و موثر بخش خصوصی این کشور در عرصه های مختلف در قطر برای جام جهانی فوتبال 2022 برجسته شد.

محمد محبر با اشاره به روابط صمیمانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و قطر گفت: همکاری مشترک تهران و دوحه در جریان جام جهانی فوتبال در قطر فرصت خوبی برای تقویت روابط بلندمدت دو کشور در عرصه های مختلف است. زمینه های.”

معاون اول رئیس جمهور بر حضور پررنگ بخش خصوصی ایرانی در عرصه های مرتبط با جام جهانی تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ظرفیت تجاری ایران در قطر و تامین غذا، حمایت، اقامت و سفر گردشگران خارجی و تماشاگران فوتبال از این کشور. حوزه مهمی از فعالیت بخش خصوصی است.

مخبر به دستگاه های مختلف دستور داد تا برنامه جامع همکاری ایران و قطر را تدوین و ابلاغ کنند و مقرر شد تا یک هفته آینده برنامه عملیاتی برنامه ریزی شده هر یک از دستگاه ها تعریف و اجرا شود.

وی بحث گردشگری و حضور گردشگران خارجی و تماشاگران فوتبال و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران را از مهمترین زمینه ها و فرصت های درآمدزایی و سرمایه گذاری در جام جهانی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری عنوان کرد. و صنعت داستی خواستار حضور فعال مردم و بخش خصوصی در این زمینه شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی دستور داد تا هر چه سریعتر مشکلات زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش که پذیرای گردشگران خارجی در جام جهانی هستند، برطرف شود.

در این نشست وزرای نیرو، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولان دستگاه های ذیربط در خصوص همکاری های ایران و قطر در جام جهانی (فیفا) حضور داشتند. 2022). کاپ گزارشی از تعهدات و مسئولیت‌های دستگاه‌های مختلف در برنامه کلی همکاری مشترک ایران و قطر در 70 حوزه و در چهار کمیته زیرساخت‌ها، گردشگری، فرهنگی و مالی ارائه شد.

وزیر راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از دیدارهای اخیر خود با نمایندگان قطر و توافقات انجام شده با شرکت کنندگان در جام جهانی در زمینه اسکان و تردد هوایی و دریایی گردشگران خارجی و تماشاگران فوتبال در ایران، تاکید کرد. : نقشه راه عملیاتی همکاری ایران و قطر برای جام جهانی بین دو کشور نهایی و امضا شد.

در این نشست تاکید شد که نمایشگاه فرصت‌های تجاری ایران در قطر در حوزه‌های مختلف توسط بخش خصوصی برگزار و زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید