شهروندان نگران عدم دریافت سود سهام عدالت خود نباشند.


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815767

مدیرعامل بورس منطقه ای زنجان در خصوص سهامدارانی که سود منصفانه خود را دریافت نکرده اند، گفت: جای نگرانی نیست و سود تقسیم شده قطعا برای همه مشمولان محفوظ است و قطعا این سود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر نجفی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: همانطور که پیشتر اعلام کرده بودیم، سود مشمولان اقدامات قضایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از روز شنبه (21 اسفند) آغاز و به حساب های مشخص شده در سامانه سجام واریز شد.

وی با اشاره به اینکه سود عادلانه برخی از هموطنان به هر دلیلی واریز نشده است، خاطرنشان کرد: اگر فردی از سال های گذشته سود منصفانه دریافت کرده اما امسال دریافت نکرده است قطعاً به دلیل مشکل در این تعداد است. با تصحیح شماره حساب بانکی خود اقدام و شماره حساب جدید را در سامانه «سجام» ثبت کرده تا در دوره بعدی این سود را دریافت کنید.

نجفی با بیان اینکه وراث سهامداران متوفی سود عادلانه دریافت نمی کنند، افزود: سپرده گذاری مرکزی زیرساخت های لازم را برای انجام فرآیند واگذاری سهام متوفیان به وراث فراهم می کند. انتقال سهام وراث به حساب آنها واریز می شود.

مدیرکل بورس منطقه ای زنجان می گوید: تعدادی از سهامداران سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبای معتبر نمی توانند سود سهام خود را دریافت کنند بنابراین سهامدارانی که هنوز سود سهام خود را به حساب خود واریز نکرده اند باید قبل از هر اقدام شماره اعلامی خود را به حساب شبا تحویل دهند. سیستم SJAM را بررسی کنید و از صحت آن مطمئن شوید.

وی گفت: در صورت صحت شماره شبا و شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام، سهامداران باید منتظر باشند تا سود آنها به حساب آنها واریز شود، اما آن دسته از سهامدارانی که شماره شبای آنها با شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام نادرست است. یا اصلا شماره حساب را اعلام نکرده اند، باید شماره شبای جدید را تنظیم و ثبت کنند تا در مرحله بعد سود مربوطه به حسابشان واریز شود.

نجفی خطاب به سهامدارانی که سود سهام خود را دریافت نکرده اند، تاکید کرد: جای نگرانی نیست و سود تقسیم شده قطعا برای همه مشمولان محفوظ است و قطعا این سود را دریافت خواهند کرد. البته ممکن است برخی افراد بخشی از سبد سهام آنها باشند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در سال 98 به دلیل مشکل در تعداد حساب های اعلامی موفق به دریافت سود عادلانه نشدند، این سود همزمان با سود 99 به حساب آنها واریز می شود.

نجفی افزود: این افراد می توانند شماره شبای معتبر خود را به دو صورت در سامانه های شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

مدیرکل بورس منطقه ای زنجان گفت: ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) sejam.ir و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir راه هایی است که مشمولان عدالت می توانند شماره شبای بانکی خود را تغییر دهند.

وی گفت: سهامدارانی که هنوز پیامکی برای پرداخت سود دریافت نکرده اند می توانند با پورتال یکپارچه سهامداران بازار سرمایه ddn.csdiran.ir و سایت سهام عدالت sahamedalat.ir و یا با مرکز تماس 1569 (فرد شماره یک) تماس بگیرند. ) از وضعیت واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

نجفی خاطرنشان کرد: همچنین سهامداران عدالت با ورود به درگاه سهامداران یکپارچه بازار سرمایه می توانند با کلیک بر روی گزینه تاریخچه سود سهام عدالت، میزان سود سال 1398 و 1399 خود را مشاهده کنند.

وی یادآور شد: نرخ سود سپرده برای دارندگان سهام 530 هزار تومانی تقریباً 577 هزار تومان و برای دارندگان سهام قضایی یک میلیون تومانی دو برابر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید