شهریور 1400 مبنای شروع رتبه بندی معلمان است

230472 339 خبر خاکستری

یوسف نوری صبح امروز در نشست آموزش و پرورش ملایر گفت: کمبود نیرو مهم ترین چالش پیش رو است و اقداماتی در مجلس و وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی گفت: امسال 34 هزار و 814 نفر از طریق آزمون استخدامی جذب می شوند و پس از اعمال ضرایب منتظر پاسخ سازمان سنجش هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تابستان امسال برای 15 هزار دانش آموز ابتدایی که از مهرماه در کلاس های درس حاضر می شوند، دوره جایگزین برگزار می شود، افزود: امسال علاوه بر فارغ التحصیلان، 60 هزار کارمند به آموزش و پرورش اضافه شده است.

وی افزود: معمولا 9 درصد از بودجه تلفیقی کشور صرف آموزش و پرورش می شود که امسال به 13 درصد رسیده و بیشترین صرف حقوق می شود.

نوری با بیان اینکه 250 هزار نفر در آموزش و پرورش مشمول افزایش حقوق شده اند، گفت: طرح رتبه بندی معلمان شهریور سال گذشته تصویب شد و مبنای راه اندازی این طرح است.

وی با اشاره به وجود برخی تفاوت ها در اجرای طرح رتبه بندی گفت: کارگاه آزمون نباید به بهانه رتبه بندی باز شود، کنکور از مدارس خارج شود ضمن اینکه تاثیر نمرات دبیرستان به 60 می رسد. % برای کنکور. آزمون ‘.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 6500 میلیارد از سفرهای استانی رئیس جمهور به بخش غیرنظامی دریافت شده است، افزود: میزان مهاجرت، رشد جمعیت و سوختگی مدارس نیاز به اعتبار را دو برابر کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت کمپ های کشاورزی و باغات قشلاقی تاکید کرد: این دو قطعه زمین های زیادی دارد که استفاده بهینه نمی شود، 5700 هکتار زمین در اختیار گلخانه های کشاورزی است که از این میزان تنها هزار هکتار استفاده می شود.

نوری با بیان اینکه این زمین ها باید در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد تا دانش آموزان با کار آشنا شوند، تصریح کرد: برای عملیات صلح آمیز هسته در مدارس یک میلیون و 500 هزار یورو از سوی سازمان انرژی هسته ای گرفته شده است.

وی از برگزاری دوره ای برای معلمان زیست شناسی در شرکت رویان خبر داد و گفت: باید دانش آموزان را از مدرسه اخراج کنیم و برای ایجاد تحول تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت موسسات خیریه تاکید کرد: به دنبال تغییر در مشکلات توسعه مناطق مختلف هستیم و در حال حاضر 13 هزار منبع سلامت در کشور در حال ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید