شورای همکاری خلیج فارس بیانیه ای علیه ایران صادر کرد

شورای همکاری خلیج فارس امشب (چهارشنبه) در پی نشست وزرای خارجه کشورهای عربی بیانیه ای علیه ایران و جنبش انصارالله یمن صادر کرد.
به گزارش شبکه العربیه سعودی، در قسمت ابتدایی این بیانیه بر لزوم ادامه تلاش ها برای مبارزه با داعش تاکید شده است.

شورای همکاری خلیج فارس در ادامه بیانیه خود، جنبش انصارالله یمن را به عنوان یک سازمان تروریستی متهم کرد و بر لزوم تحریم تسلیحاتی تاکید کرد.

در بخشی دیگر از این بیانیه از کشورها خواسته شده تا جنبش انصارالله یمن را به فهرست تروریستی خود اضافه کنند و با استقرار موشک و پهپاد در منطقه به شدت مخالفت کنند.

شورای همکاری همچنین با تکرار ادعای دیرینه خود علیه ایران، این کشور را به اشغال امارات متهم کرد و از ایران خواست به «اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت ملت‌ها» پایبند باشد.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرده است که جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ متعلق به ایران است و هرگونه مداخله هسته ای در این کشور وجود دارد. برنامه موشکی ایران رد شده است.

در بخشی دیگر از این بیانیه، ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و ​​متهم کردن آن به تهدید کشتیرانی، از ایران خواسته شد تا برنامه موشکی خود را متوقف کند.

شورای همکاری خلیج فارس همچنین خواستار مشارکت این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران و اعمال فشار بر جنبش انصارالله یمن شد.

دیدگاهتان را بنویسید