پاسخ قاطع ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

پاسخ قاطع ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

روز جدید :سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای بی اساس در بیانیه پایانی 152 وزیر خارجه شورای همکاری خلیج فارس اظهارات مکرر و مخربی را مطرح کرد، ایران اسلامی می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) افزود: صدور چنین اظهارات کلیشه ای مغایر با اصول حسن همجواری است و کارکرد خاصی جز ایجاد بحران منطقه ای ندارد.این در بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس در حال برگزاری است.

حاطب زاده با اشاره به بیانیه موضوع هسته ای کشورمان افزود: برجام و کشورهای دخیل در آن که در متن برجام و قطعنامه 2231 به صراحت اشاره شده است و بر این اساس کشورهای مذاکره کننده اخیر در وین به صراحت اعلام کرده اند. از این رو، طرح چنین درخواست هایی که ناشران از بی اساس بودن و نامناسب بودن آن آگاه هستند، تنها نشان دهنده عمق بی توجهی شورا به بدیهیات است که نتیجه ای جز بی اعتباری فزاینده شورا نیز ندارد. بزرگترین زرادخانه تسلیحاتی آمریکا و غرب جهان قادر به اظهار نظر در مورد برنامه موشکی و مسائل نظامی و دفاعی نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و جاودانه جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: او سرزمین خود را می شناسد و آن را به شدت محکوم می کند.

حاتب زاده افزود: تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچ تاثیری بر واقعیات حقوقی و تاریخی موجود نخواهد داشت و نخواهد داشت.

سخنگوی سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود همواره حل مشکلات منطقه را بر اساس تعامل و همکاری با همسایگان و ابتکارات مثبت در توسعه روابط اندیشیده است. در مورد اصول و قواعد بین المللی استقبال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید