شورشیان سرخ در فکر شکستن یک رکورد تاریخی هستند

دیاباته می خواهد از فنیقیه و توره عبور کند

فونیکسی مهاجم مالی سابق صنعت نفت آبادان در 32 بازی 20 گل برای این تیم به ثمر رسانده و در بین بازیکنانی که حداقل 30 بازی در لیگ برتر انجام داده اند با میانگین 0.62 گل در هر بازی بهترین آمار را دارد. پس از این بازیکن ابراهیم توره، مهاجم سنگالی سابق پیکان، پرسپولیس و سپاهان قرار دارد. این بازیکن در 98 بازی 60 گل به ثمر رسانده و میانگین 0.61 گل در هر بازی دارد.

رتبه سوم این رده بندی متعلق به شیخ دیابته مهاجم سابق استقلال و حالا پرسپولیس است. با احتساب دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، این بازیکن 34 بازی در لیگ برتر انجام داده است که 17 بار موفق به گشودن دروازه حریف شده و میانگین 0.5 گل در هر بازی را به ثبت رسانده است. دیابه در زمان حضور در استقلال یا پس از پیوستن به پرسپولیس، بازی های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد. این بازیکن هر 128 دقیقه به طور میانگین یک گل می زند و در صورت ادامه این روند می تواند امیدوار باشد که توره و فونیسیسی را پشت سر بگذارد.اما این مهاجم مالی در یورگن لوکادیا رقابت قدرتمندی دارد که در ترکیب پرسپولیس و شیخ به دلیل حضور در این تیم به خوبی جا افتاده است. گروه اصلی 11 راه سختی در پیش دارد.

شورشیان سرخ در فکر شکستن یک رکورد تاریخی هستند

اضافه شدن شیخ به گزینه های پنالتی گیری پرسپولیس

شیخ دیاباته یکی از بازیکنانی است که در لیگ برتر امتیاز 100 درصد پنالتی دارد. این بازیکن هر 3 پنالتی که در لیگ پشت توپ بود را در استقلال به گل تبدیل کرد و می تواند این آمار را در پرسپولیس بهتر کند. پرسپولیس که تنها باخت فصلش با از دست دادن پنالتی مهدی ترابی مقابل تراکتورسازی رقم خورد، حالا پنالتی کاران خوبی را در ترکیب خود می بیند. یورگن لوکادیا هر دو پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و جورجی گلسیانی نیز در سپاهان، نساجی و ذوب آهن رکورد خوبی در ضربات پنالتی داشت.

در بین بازیکنانی که 100% نتیجه پنالتی دارند، تنها 8 بازیکن هستند که حداقل 5 پنالتی را به ثمر رسانده اند و دیابات اگر موفق به زدن 2 پنالتی دیگر شود، نام او را به آن لیست اضافه می کند. از 9 پنالتی که دیابات در تمامی مسابقات برای استقلال زد، 8 پنالتی وارد دروازه حریف شد.

دیدگاهتان را بنویسید