شورش و تشییع جنازه برخی از قربانیان اعتراضات در کشور

شورش و تشییع جنازه برخی از قربانیان اعتراضات در کشور

روز جدید : مراسم شهدای حادثه دلخراش ایذچ و کشته شدگان اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای کشور با حضور گسترده مردم برگزار شد.

امروز جمعه 6 آبان ماه تجمعات پراکنده در برخی شهرها برگزار شد. همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری و بزرگداشت برخی از قربانیان ناآرامی های اخیر در برخی شهرها برگزار شد.

مراسم شهدای حادثه دلخراش ایذه با حضور گسترده مردم برگزار شد. مرگ سیان پیرفلک بازتاب گسترده ای دارد. پدر کیان هنوز در بیمارستان است. گفته می شود وضعیت او بهبود یافته است. در حادثه ایزچ هفت نفر کشته و بیش از ده نفر زخمی شدند. برخی ادعا کردند که تاکنون سه کودک در ایزچ جان باخته اند. مراسم آرتین رحمانی 13 ساله نیز در ایذه برگزار شد. در مراسم کیان پیرفلاک نیز شعارهایی سر داده شد.

مراسم تشییع پیکر «آزاد حسین پور» نیز در مهاباد و با حضور گسترده مردم برگزار شد. مراسم تولد معروفی نیز در بوکان برگزار شد. در شهرستان پاوه نیز جلساتی برگزار شد. وضعیت در پیرانشهر نیز طغیان شده و گفته می شود در جریان این اغتشاشات فردی به نام امیر فراست شاد کشته شده است.

مراسم تشییع پیکر دو شهید بسیجی اغتشاشات مشهد نیز در دانشگاه فردوسی برگزار شد.

پیکر شهید مهدی عزنی اشعری که روز پنجشنبه بیست و ششم همان ماه در بوکان به شهادت رسید، امروز ششم آبان ماه از مقابل مصلی امام خمینی (ره) ارومیه تشییع شد.

در شهر سمیرم استان اصفهان نیز مراسم تشییع پیکر برخی از قربانیان اعتراضات آن شهر از جمله علی عباسی و مراد بهرامیان با حضور گسترده مردم برگزار شد. گفته می شود که در جریان ناآرامی های اخیر در آن شهر چندین معترض کشته شده اند و سه افسر نیز کشته شده اند.

در استان سیستان و بلوچستان نیز پس از اقامه نماز جمعه، جمعی از مردم به خیابان ها ریختند و شعار سر دادند.

مراسم تشییع پیکر حامد ملایی نیز به زبان فارسی برگزار شد. مراسم سپهر اسماعیلی نیز با حضور گسترده مردم در قزوین برگزار شد.

همچنین در برخی از شهرهای کشور این مراسم به مناسبت چهلمین روز از درگذشت برخی از جان باختگان اعتراضات برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر آیلار حاجی دختر نوجوان نیز در وادی رحمت تبریز برگزار شد. آیلار حقی دانشجوی پزشکی در تبریز بود و داستان های مختلفی از مرگ او منتشر شده است.

لازم به ذکر است که ده نفر در اعتراضات روزهای گذشته جان باختند.

منبع: آفتاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید