شوک بزرگ برای استقلال و پرسپولیس

شوک بزرگ برای استقلال و پرسپولیس

جلسه ای برای بررسی صدور مجوز حرفه ای برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد. در این جلسه که مدیران فدراسیون فوتبال، کمیته های صدور مجوز اولیه و حرفه ای و مدیران دو باشگاه تهرانی حضور داشتند، آخرین وضعیت حل مشکلات و موانع حضور استقلال و پرسپولیس در قهرمان آسیا بررسی شد.

در آبان ماه در حالی که گفته می شد احتمالا استقلال و پرسپولیس در سال 2022 از لیگ قهرمانان حذف خواهند شد، این دو باشگاه مجوز مشروط در لحظه آخر و فرصت 3 ماهه برای حل این مشکل دریافت کردند. با این حال، پس از جلسه روز یکشنبه، باشگاه پرسپولیس و برخی منابع دیگر از رفع موانع مجوز حرفه ای و رفع خطر حذف از آسیا خبر دادند.

داریوش مصطفوی، رئیس کمیسیون استیناف پروانه های حرفه ای گفت: جلسه یکشنبه فقط یک جلسه هماهنگی برای بررسی و رفع موانع بود. نظر و رأی نهایی در این خصوص توسط آقای سعید عباسی و 3 نفر دیگر از همکاران در کمیته بدوی صادر می شود و پس از آن رأیی که ما در کمیته استیناف صادر کرده ایم در داخل و خارج از کشور قابل نقض و تغییر نیست. خوشبختانه یا متاسفانه این مسئولیت ماست.

وی با بیان اینکه در این جلسه موانع کسب مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس برطرف شد، گفت: مشکلات و موانع دو سه ساعتی مطرح شد و رئیس فدراسیون فوتبال نیز مسائل را هدایت و کنترل کرد. . در نهایت هیات تجدیدنظر مجوزهای حرفه ای هر دو باشگاه را اعلام کرد و به باشگاه ها موظف شد تا قبل از پایان مهلت سه ماهه نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رئیس کمیسیون استیناف مجوزهای حرفه ای با اشاره به اینکه مشکلات این دو باشگاه دقیقا چیست، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع بدهی مالیاتی است که از سال 1380 گریبان این باشگاه ها را گرفته است. میزان بدهی با توجه به درآمد باشگاه ها در این سال ها بسیار زیاد است و باید با دستگاه هایی این مشکل برطرف شود. در این مورد از طریق مدیران اجرایی دو باشگاه مقرر شد بدهی مالیاتی صفر شود. کمی سخت است، اما باید انجام شود.

مصطفوی گفت: موضوع دیگر مدیریت این دو باشگاه است و این مشکل در شرف حل شدن است. من به عنوان مسئول فرآیند صدور مجوز حرفه ای AFC معتقدم این دو موضوع باید حل شود و پس از آن باید به فکر صدور مجوز حرفه ای باشیم. مکانیزم های کار توسط هر دو باشگاه طراحی شده است و من بسیار خوشبین هستم که اگر موانع را برداریم مشکلی برای حضور این تیم ها در لیگ قهرمانان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: نظر شخصی من به عنوان فردی که سال ها در فوتبال ایران حضور دارم این است که باید این روند را به گونه ای توسعه دهیم که با 40 میلیون هوادار بازی روانی نداشته باشد. نه تنها هیئت های استیناف و تصمیمات باید برای مجوزهای حرفه ای رای دهند، بلکه در پشت این آرا دنیایی از احساس و حمایت نهفته است. این وظیفه ملی و میهنی ما است که از باشگاه‌هایمان حمایت کنیم، اگرچه ما وظیفه داریم AFC اطمینان حاصل کنیم که این روند به خوبی پیش می‌رود.

رئیس کمیسیون استیناف مجوزهای حرفه ای در پایان خاطرنشان کرد: در صورت رفع نشدن موانع باز هم خطر حذف هر دو تیم از آسیا وجود دارد. این موضوع مربوط به AFC است و ما باید آنها را متقاعد کنیم. من می دانم چگونه این کار را انجام دهم و می دانم که کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی خواهد فوتبال در ایران تعطیل شود. غیبت استقلال و پرسپولیس یعنی غیبت نیمی از فوتبال ایران. سپاهان، تراکتور و فولاد نیز از پرطرفدارترین باشگاه های آسیا هستند. همچنین این وظیفه ماست که قوانین را رعایت کنیم و کار باشگاه هایمان را تسهیل کنیم. ما باید دست در دست هم بگیریم و این را تمام کنیم. در گذشته آنقدر دروغ گفته شده است که جایی برای رضایت وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید