شوک بزرگ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استقلال و پرسپولیس

شوک بزرگ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استقلال و پرسپولیس

احتمال حذف استقلال و پرسپولیس در آسیا افزایش یافته است. آخرین مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت جواز باشگاه های حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا پایان مهرماه است که فردا (یکشنبه)، 31 مهر یا 9 آبان ماه به پایان می رسد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا این بار بدون اطمینان با باشگاه هایی برخورد می کند که شرایط مجوز حرفه ای را ندارند و این مشکل می تواند برای استقلال و پرسپولیس مشکلاتی ایجاد کند.

موارد زیادی وجود دارد که مانع صدور مجوز حرفه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می شود که هر کدام قدرت خاص خود را در جلوگیری از مجوز حرفه ای این دو باشگاه دارند. یکی از مسائل مربوط به مالکیت مشترک دو باشگاه است که مسئولیت آن بر عهده وزارت ورزش است.

موضوع مالکیت مشترک تنها یکی از آنهاست و پرونده های مختلف فیفا و دادگاه داوری ورزش (CAS)، بدهی های معوق، بدهی های مالیاتی و مانده مالی از دیگر مسائل مشکل ساز استقلال و پرسپولیس است.

به دنبال این مسائل حل نشده، فیفا از AFC مهلت خواست تا باشگاه ها در وقت های اضافه مشکلات خود را حل کنند و مجوز حرفه ای دریافت کنند. در غیر این صورت باید منتظر سقوط استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان در فصل آینده (2022) باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید