شوک بزرگ برای پرسپولیس و استقلال؛ AFC سرخابی را با نقره گرم می کند

شوک بزرگ برای پرسپولیس و استقلال؛  AFC سرخابی را با نقره گرم می کند

پرونده استقلال و پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 روی میز AFC قرار دارد و مدارک این دو باشگاه بزرگ تهرانی دوشنبه گذشته به این سازمان فوتبال آسیا ارسال شد.

گمانه زنی ها درباره آینده استقلال و پرسپولیس و احتمال حذف این دو باشگاه بزرگ کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای زیاد است.

در همین راستا برای جویا شدن از آخرین وضعیت پرونده استقلال و پرسپولیس در کنفدراسیون فوتبال آسیا به سراغ سلطان المحوس، روزنامه نگار مطرح و عضو سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتیم تا از ماجرای این دو بزرگوار مطلع شویم. باشگاه های ایرانی

استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ ایران در این فصل برای گرفتن جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 با مشکل مواجه شده اند، روند رسیدگی به این نوع پرونده ها چگونه است؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا هر ساله به باشگاه ها این فرصت را می دهد که از طریق کمیسیون بررسی فدراسیون های ملی مجوزهای حرفه ای دریافت کنند. پس از تایید یا رد مرحله اول، پرونده باشگاه های رد شده به مرحله دوم می رسد.

حال استقلال و پرسپولیس در مرحله دوم بررسی وضعیت خود چگونه هستند؟

اگر باشگاه بتواند در مرحله دوم به تعهدات خود در قبال AFC عمل کند، مجوز دریافت می کند و در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می شود. البته در صورت تایید و حضور در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم انجام تعهدات و تایید تاخیر ممکن است مشمول جریمه این باشگاه ها شود.

پرونده استقلال و پرسپولیس در جلسه اعضای ورودی کنفدراسیون در روز پنجشنبه 15 دی ماه 91 برابر با 25 آذرماه بررسی می شود. قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022 روز دوشنبه 17 ژانویه در مقر کنفدراسیون برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید