نامه محرمانه سرخابی ها به وزیر ورزش/ احتمال رد شدن مدارک از سوی AFC وجود دارد

ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780716

این کارشناس حقوقی فوتبال گفت: به استقلال و پرسپولیس نیز هرکدام 3 ماه فرصت برای رفع مشکلات مالی داده شد که طبق مصاحبه های اخیر می تواند از سوی AFC رد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال درباره قانون صدور مجوز حرفه ای گفت: تمامی باشگاه هایی که می خواهند در مسابقات داخلی کشور و کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کنند باید حدود 75 امتیاز را رعایت کنند. آنها مشکلاتی از قبیل: آیا آکادمی یا زیرساخت دارید؟ آیا دفتر باشگاه برای شما وجود دارد؟ آیا واحد اداری یا آموزشی دارید؟ آیا نیروی متخصص در باشگاه وجود دارد؟ آیا سرمربی دارای تحصیلات حرفه ای است؟ (اگر عنوان سرمربی الف را داشته باشد قبول نمی شود) آیا این باشگاه آسنامه دارد یا خیر؟ سهامداران آن چه کسانی هستند؟ مالکیت و بودجه آن چقدر است؟ دو تیم می توانند یک ورزشگاه را برای مجوز حرفه ای تعیین کنند. همه آنها باید سالانه بررسی شوند. همچنین باید در تاریخ مشخصی مدارک را در سامانه ای وارد کنند که متأسفانه چندان جدی نمی گیرند.

وی در ادامه به وابستگی این دو باشگاه به وزارت ورزش و ایجاد اعتماد به نفس کاذب اشاره و خاطرنشان کرد: این مسائل در نهایت با وساطت یک نفر حل می شود. احتمالاً یک بی نظمی در سیستم وجود دارد که این امر را تا آخرین لحظه به تعویق می اندازد. هر دو تیم کاستی ها، کاستی ها و به هم ریختن مدارک داشتند. مهمترین شانس آنها دارایی آنهاست.

نصیرزاده از ارسال نامه ای محرمانه خبر داد و گفت: نامه محرمانه ای به وزیر ورزش بفرستید و وضعیت وی را اعلام کنید و به شدت نگران اتلاف وقت هستند. وزیر ورزش همزمان رئیس جلسه دو باشگاه است. هیچ شرکت یا شرکتی نمی تواند بیش از یک تیم را در یک مسابقه رهبری و کنترل کند. کمیسیون صدور مجوز حرفه ای پس از بررسی مدارک متوجه کسری شد. سازمان صدور پروانه های حرفه ای می گوید که اگر کسی بخواهد مدارک خود را ارائه کند یک میلیارد تن جریمه می شود.

کارشناس حقوقی فوتبال در پایان در مقابل رادیو ورزش گفت: در حال حاضر به هر دو باشگاه سه ماه فرصت داده شده است. مجلس باید مشکلات مالی را حل کند. 95 درصد از سهام این باشگاه ها در اختیار دولت است. دولت به سختی می تواند این باشگاه ها را به دلیل تعداد زیاد هواداران کنار بگذارد. او همچنین نگران خرید آن توسط افراد خصوصی و جهت گیری افکار عمومی است. حدس می زنم بخشی از سهام را به افرادی که اسپانسر پیدا کرده اند بدهند تا بتوانند مشکل را حل کنند. با توجه به اینکه هر اتفاقی که در سالن شیشه ای فوتبال رخ می دهد برای همه در بیرون مشخص است، این مصاحبه های اخیر در صورت رصد کنفدراسیون آسیا احتمالا منجر به رد اسناد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید