احتمال جریمه مالی و حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا کم نیست/ فیفا و Afc با باشگاه هایی که دولتی هستند مشکل دارند.

ساعت: 19:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794952

یکی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه گفت: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با وحدت مجمع و دولتی بودن باشگاه ها مشکل دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم اولیایی یکی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه درباره جایگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: لیگ قهرمانان آسیا شرایط و استانداردهای بالایی دارد. این الزامات به باشگاه‌های AFC ابلاغ شده است و باشگاه‌ها باید این دستورالعمل‌ها و الزامات را رعایت کنند که در این دستورالعمل پنج بخش وجود دارد.

وی گفت: باید در این زمینه ها مسائل حقوقی، مالی، سخت افزاری، اداری و دانشگاهی مورد توجه دقیق قرار گیرد. در بخش حقوقی، کمیسیون صدور مجوز حرفه ای اعلام کرد که هر دو باشگاه نباید جلسه ای داشته باشند. از سوی دیگر فیفا دولتی بودن را نمی پذیرد و از دولتی بودن فدراسیون ها و باشگاه های دولتی پرهیز می کند، زیرا باشگاه ها و فدراسیون ها باید قوانین فیفا را رعایت کنند.

وی درباره احتمال ماندن این دو باشگاه در آسیا برای چند روز گفت: باید اراده وجود داشته باشد. از 2 تا 7 ژانویه فرصت داشتیم این مدارک مجوز حرفه ای را بررسی و تأیید کنیم. اگر مدارک قابل قبول باشد به کمیسیون انضباطی AFC می رویم و در آنجا فرصت دفاع داریم.

والدین در پایان گفتند: هر ساله معیارهای ضوابط متفاوت است و اینطور نیست که این ضوابط در همه سال ها ثابت بوده باشد. ما در گذشته تمام حقیقت را نگفته ایم. اگر مشکل این دو باشگاه را حل نکنیم ممکن است با جریان مالی و حتی حذف از لیگ قهرمانان آسیا مواجه شویم و فدراسیون ها و باشگاه ها جریمه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید