حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا درس عبرتی بود برای آینده / ما مانده ایم که چرا نگذاشتند VAR منتشر شود!

ساعت: 08:10
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798659

وزیر ورزش و جوانان با ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای VAR اقدامات موثری انجام دادیم و این سیستم را به ایران آوردیم اما باز هم دلیلی داریم که این اتفاق نیفتد و نگذاشتند منتشر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهاب الدین عزیزی، رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت این نهاد گفت: یکی از چالش های مهمی که در حال حاضر با آن روبروست، بحث اساسنامه است. باید از نزدیکانی که این اساسنامه را تهیه کردند تشکر کنم. فیفا از سال گذشته یک مهلت یک ساله تعیین کرده است که در اسفند ماه 1400 به پایان می رسد و در این یک سال اجازه برگزاری انتخابات و ورود فدراسیون جدید به تصویب مجلس شورای اسلامی بر اساس توافق را داد.

وی همچنین گفت: این قرارداد هم اکنون در سه مرحله منعقد شده است. با توجه به اخباری که دارم و نسخه‌ای از آن در اختیار من قرار گرفته، وزیر ورزش نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرد تا در توافق با فیفا، وضعیت تا اوایل اسفند ماه به تصویب برسد، روندی که در حال انجام است. به انجام می شود.

عزیزی هادم درباره وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: امیدواریم با روحیه تعامل و همکاری جمعی نمایندگان مجلس که همیشه در عرصه فوتبال و ورزش حضور داشته و کمک کرده اند، همه راه را طی کنیم. شادی و نشاط مردم. “اکنون در یکی از تاریخی ترین شرایط قرار دارد و تیم ملی ما یکی از تاریخی ترین دوران خود را در سال 2021 سپری کرد. امروز فوتبال آسیا به ایران افتخار می کند. شرایط سخت و غم انگیز مرحله پیش صلاحیت در بحرین، با اتحاد و همبستگی و کسب نتایج درخشان، بی سابقه و بی نظیر.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به انتظارات از فوتبال ملی گفت: همچنان از دولت و وزارت ورزش انتظاراتی وجود دارد. فدراسیون هم این آمادگی و برنامه ریزی را دارد. امیدوارم به نتیجه نهایی برسیم. با توجه به همدلی نمایندگان محترم این زمان به نفع فوتبال و مردم تمام خواهد شد. نگرانی هایی وجود دارد و من مطمئن هستم که نمایندگان با دلسوزی و فداکاری، احتیاط و عقلانیت جمعی کاری برای آینده فوتبال انجام خواهند داد. نمی دانم و برای اولین بار است که می شنوم کاری انجام شده است. من دانش لازم را در این زمینه ندارم اما می دانم که طبق توافق دولت و فدراسیون وقت با فیفا، این نسخه پیچیده است تا بتوانند فضا را برای انتخابات فراهم کنند و به تعهدات متقابل ادامه دهند.

وی گفت: نمی خواهم وارد مراحل بعد از مجلس شوم، اما امیدواریم بین نمایندگان مجلس و فدراسیون عقلانیت، احتیاط و همکاری وجود داشته باشد. تا اینجای کار با همکاری پیش رفتیم اما فیفا هم استانداردهای خودش را دارد و تعهداتی هم در گذشته انجام شده است. ما نمی خواهیم بعد از تایید به مشکلات بپردازیم. به نظر ما این اقدام باید با نگاهی تعاملی، عقلانیت جمعی و به دور از التهاب انجام شود چرا که این یک خیر مشترک برای هدف مشترک تیم ملی و ملت بزرگ ایران است که عاشق فوتبال ملی خود هستند.

عزیزی هادم تاکید کرد: تیم ملی اکنون در یکی از بهترین دوره های تاریخ خود قرار دارد و با بهترین شرایط به مهم ترین مسابقات جام جهانی صعود می کند. البته دو بازی مهم خانگی دیگر هم داریم. کار هنوز تمام نشده است و قطعا حساسیت و سختی این دو مسابقه بسیار بیشتر از مسابقات قبلی است چرا که تکلیف سریع ترین صعود ما در این بازی ها مشخص خواهد شد. امیدوارم با لطف خداوند این اتفاق بیفتد. فدراسیون بعد از انتخابات به تعطیلات عید رفت و بعد دولت را جابه جا کردیم. در دل این انتقال هم بازی های سخت تیم ملی و یک سختی تاریخی داشتیم، اما به لطف خدا تیم ملی تاریخ ساز از این شرایط تاریک بیرون آمد. سپس وارد جلسات مقدماتی شدیم. فدراسیون باید اقدامات لازم را انجام می داد. بخشی از آن کار دولتی بود.

وی گفت: جا دارد از وزیر ورزش که یک ورزشکار است تشکر کنم. ما در جریان هستیم که نامه ای به فرش ارسال شده و کار انجام شده است. یک کپی از نامه هم داریم. امیدوارم با روحیه تعامل جمعی، نگاه تعاونی و همبستگی به این فضا را رد کنیم. هیچ کس علاقه شخصی ندارد. آنکس که پیروز و ارزش آفرین است برای ملت بزرگ ایران است. در این شرایط سخت اقتصادی امیدواریم همه گامی محکمتر در راه حلاوت ملت ایران برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: امیدواریم این درس بزرگی برای همه ما و آینده فوتبال باشد. در این راستا فدراسیون از تجربه تلخ و سخت گذشته درس خواهد گرفت تا در جهت استانداردسازی الزامات موسسات آموزش عالی و فیفا گام بردارد و از مزایای آن فوتبال باشگاهی و ملی خواهد بود.

وی در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه برای بازی های ملی گفت: بنا داریم با همکاری وزارت ورزش، صدا و سیما و شهرداری تهران جشن صعود تیم ملی را جشن بگیریم. البته هنوز چیزی در مورد حضور تماشاگران قطعی نیست و با توجه به شرایط سخت کنونی کرونا، باید از وزارت بهداشت درخواست برخی الزامات و استانداردها را داشته باشیم. البته در هر دو مورد ما قصد داریم مسیری را که پروتکل های بهداشتی اجازه داده است طی کنیم.

عزیزی هادم افزود: فدراسیون برای معرفی این سیستم تلاش کرده و دارد. در این زمینه با فیفا توافق داشتیم. اوایل بهمن ماه تیمی برای آموزش داوران ما و ترک نکردن آنها به تهران سفر کردند و کمی تمرین تئوری انجام دادند. با فدراسیون قطر هم توافقاتی داشتیم. تیمی از داوران ما به دوحه می روند و در آنجا آموزش می بینند. ما با رئیس فیفا هم صحبت کردیم و اقداماتی انجام دادیم اما بیایید جلو برویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته اقدامات موثر VAR را انجام داده و این سیستم را به ایران آورده ایم. من از گفتن این حرف ابایی ندارم و می گویم هنوز دلیلی برای این اتفاق ندارم و نگذاشتند شروع شود. ما همچنان به دنبال پاسخ هستیم اما همه امیدواریم یاد بگیریم انگیزه های شخصی را کنار بگذاریم و آینده فوتبال کشورمان، منافع جمعی و منافع ملی را ببینیم. این لحظه مهمی برای تجربه من با VAR بود. مطمئن باشید فدراسیون در حال حاضر تمام تلاش خود را انجام می دهد و استفاده از این سیستم منتفی و دست نیافتنی نیست، زیرا ما یک بار این کار را انجام دادیم و اکنون قوی تر از گذشته به این سمت می رویم. امیدوارم دوستان ما در هیئت داوران و گروه کاری VAR آخرین پیشرفت ها و ویژگی های خود را در آینده ای نزدیک با مردم به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید