دادستان کل کشور: تخریب ساختمان قوه قضاییه در هالو درس عبرتی برای متجاوزان است

دادستان کل کشور: تخریب ساختمان قوه قضاییه در هالو درس عبرتی برای متجاوزان است

روز جدید : دادستان کل کشور گفت: تخریب ساختمان متصل به دادگستری در بستر رودخانه هالوس نماد مبارزه با هرگونه تجاوز به اموال ملی و زمین و بیت المال است.

جلسه نظارت بر اجرای سند تحول قضایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دادستان و معاون راهبردی قوه قضاییه در جلسه شورای معاونین دادستانی کل کشور برگزار شد.

در این جلسه که با حضور معاونان دادستان کل کشور و معاونت راهبردی و اعضای کمیسیون ویژه اجرای سند تحول قضایی، وضعیت وظایف دادستان کل کشور در سند تحول قضایی بررسی و گزارشی ارائه شد.

دادستان کل کشور در این دیدار با تاکید بر اجرای کامل سند تحول قضایی گفت: سند تحول قضایی یکی از اقدامات مهم قوه قضائیه است که اجرای آن مورد توصیه و تاکید مقام معظم رهبری و مقام معظم رهبری است. کار قوه قضائیه را بهبود می بخشد.

وی گفت: در جریان اجرای سند تحول می توان متوجه شد که سند نیاز به الحاقات و تغییراتی دارد که با هماهنگی معاونت راهبردی و سایر دستگاه های ذیربط امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت اجرای سند تحول با محوریت حفظ حقوق عامه تاکید کرد و گفت: در حوزه صیانت از حقوق عامه نیازمند عزم عمومی و جدی و قوه قضائیه هستیم. برای مقابله با نقض حقوق.”

وی گفت: شاهد این مدعا تخریب ساختمانی در محدوده رودخانه هلوسه است که با دستور ریاست محترم قوه قضائیه انجام شده است.

این ضابط قضایی خاطرنشان کرد: البته ساخت این بنا به قبل از انقلاب برمی گردد اما در بستر رودخانه ساخته شده و جزو اموال قوه قضائیه بوده است. از این رو ریاست محترم قوه قضاییه دستور تخریب آن را صادر کرد و بدین ترتیب به سایر دستگاه ها و افراد متخلف به حریم و اراضی ملی هشدار داد که قوه قضاییه دفاع از حقوق عمومی خود را آغاز کرده و مصمم تر است. قبلا تعریف شده است

دادستان کل کشور ادامه داد: این نماد مبارزه با تمامی تجاوزات به اموال و اراضی ملی و بیت المال است که البته ادامه خواهد داشت و همه باید بدانند که قوه قضاییه اراده جدی برای برخورد با مجرمان و متخلفان و این قاطعیت دارد. “به خودی خود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه کار با متجاوزان در اراضی ملی و بیت المال محدود و زودگذر نبود، گفت: خداوند داده، ادامه خواهد داشت. این تخریب ساختمان قوه قضائیه که بر روی رودخانه هالوس ساخته شده است، درس عبرتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد بود که می دانند باید به مرزهای حقوق بشر، اراضی ملی و بیت المال احترام بگذارند، در غیر این صورت قوه قضاییه با آن مقابله خواهد کرد. آنها را به طور جدی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: لازم است دادستان های محترم سراسر کشور این اقدام را برای خود نمونه ببینند و در صورت مشاهده تخلف از سوی دادسرا یا قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید