پرونده حضور نکونام در تیم ملی همچنان بسته نشده است/AFC مدارک حرفه ای شدن ما را پذیرفت


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900785

مهدوی کیا علاقه ای به ادامه همکاری با تیم فوتبال امید ندارد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: خدا را شکر مدارک را در AFC قبول کردند و موضوع را به کشورمان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ داوود پرهیزکاری سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره وضعیت کارلوس کی روش دستیار ایرانی در تیم ملی گفت: درباره جواد نکونام بحث هایی مطرح شد و قرار شد بعد از بازگشت این تیم از اتریش صحبت شود و این یک کار حرفه ای است. و نکونام نیز یک مربی حرفه ای است. او به عنوان سرمربی فولاد تعهداتی به این باشگاه دارد اما گزینه کی روش است. این پرونده هنوز بسته نشده و در حال مذاکره هستیم. صحبت های ما حتما باید با گرشاسبی باشد و اگر به توافق برسیم به کادر فنی اضافه می شود. یکی از مشکلات قطعا رضایت مدیرعامل فولد است.

وی در ادامه گفت: در آینده باید از ذهنیت سرمربی حرفه ای تیم ملی برای مربیان بومی استفاده کنیم تا آنها نیز هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند. اینطور نبود که نکونام برای سرمربیگری در جام ملت های آسیا تعهد کتبی بخواهد، اما زمانی که مربیان بومی سرمربی تیم ملی باشند در آینده برای فوتبال ما ممکن است این اتفاق بیفتد. مربیان پرتلاش ایرانی نیز باید افتخار سرمربیگری تیم ملی را کسب کنند. این هم یکی از آرزوهای نکونام بود.


حریف تدارکاتی بعدی تیم ملی هنوز مشخص نشده است

پرهیشکاری درباره آخرین وضعیت انتخاب حریف تدارکاتی تیم ملی فوتبال در آخرین اردوی قبل از جام جهانی و اشاره به کشورهایی مانند عمان، قطر و امارات نوشت: دوستانی هستند که در این فضا مشورت می کنند. با 2-3 کشور در حال مذاکره هستیم اما هنوز تیمی انتخاب نشده است. هیچ کشوری مطرح نشد و فقط گفتند که در اردو با تیم خلیجی بازی می کنیم که این امر منجر به اعزام تیم به جام جهانی می شود. البته قطر جزو این کشورها نیست.

وی همچنین خطاب به تیم ملی فوتسال گفت: می خواهم صمیمانه به بچه های تیم ملی فوتسال که شب گذشته سومین بازی مرحله گروهی خود را انجام دادند و در این مسابقات 26 گل به ثمر رساندند صمیمانه تبریک بگویم. آنها با اقتدار به برتری رسیدند و به شجاعت وحید شمسایی، کادر فنی و کمیته فوتسال که با جوانی خود نتایج بسیار خوبی گرفتند درود می فرستم. برگزاری جام ملت های آسیا در کویت به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری مسابقات را تغییر داد و چندین سال درگیر این مشکل بودند. بالاخره مسابقات برگزار شد و خدا را شکر تا کنون نتایج خوبی کسب کرده اند.

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال اذعان داشت: تیم فوتبال جوانان در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا 3 بازی بسیار خوب انجام داد و با وجود اینکه میزبان در گروه ما بود، باز هم به برتری رسیدیم. تیم فوتبال جوانان 2 روز پیش عازم مسابقات مقدماتی آسیا شد که برای این تیم آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم به مرحله نهایی که اسفندماه برگزار می شود، راه پیدا کنند.


مدارک ما در AFC پذیرفته شده است

وی درباره وضعیت مجوز حرفه ای باشگاه ها اظهار کرد: مقوله مجوز حرفه ای برای باشگاه ها بسیار مهم است. مصطفی زارعی چند ماهی است که مسئولیت این بحث را برعهده گرفته و در این باره بسیار پیگیر بوده است. اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است و حدود 15 روز پیش در AFC جلسه ای داشتند و تمام مدارک لازم را برای باشگاه هایی که این اتفاق افتاد به کنفدراسیون ارائه کردند. خدا را شکر مدارک را پذیرفتند و در بازدید از منزل ما سوال را مطرح کردند.

پرهیزکاری در این خصوص گفت: از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا دعوت کرده ایم تا پایان مهرماه به ایران بیایند و بازدیدهای خود را انجام دهند. فکر می کنم بعد از این بازدیدها مشکل خاصی نخواهیم داشت و می توانیم با تیم های لیگ برتری مشکل را حل کنیم. افرادی که به ایران می آیند یک کارگاه آموزشی برای باشگاه ها خواهند داشت و افراد مسئول در باشگاه ها باید در آن حضور داشته باشند تا در آینده برای تمرین مشکلی نداشته باشیم. 1402 آوریل آخرین لحظه ای است که باشگاه ها باید تعهدات خود را نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی تسویه کنند. این کار یکی از شروط اصلی بحث مجوز حرفه ای است و در ژوئن آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد که به کدام باشگاه ها مجوز داده اند.

وی با اشاره به شعار تیم ملی فوتبال در جام جهانی خاطرنشان کرد: شعار ما «تا آخر برای ایران» است. تماس گرفتند و عزیزانی که در این فضا کار می کردند بیش از 100 شعار مطرح کردند. کارگروهی جلسات متعددی برگزار کرد و 5 شعار را انتخاب کرد. آنها در نهایت این شعار پرمعنا، کوتاه و موزون را برای جام جهانی مطرح کردند.


مهدوی کیا علاقه ای به ادامه همکاری ندارد

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: حسین عبدی به عنوان سرمربی نونهالان فعالیت می کند و هم اکنون این تیم در مسابقات شرکت کرده و مسابقات خود را در قرقیزستان برگزار می کند. این تیم شرایط خوبی دارد. صمد مرفاوی همچنان در تیم جوانان حضور دارد و کار خود را انجام می دهد. اردوی جدید این تیم تا چند روز دیگر آغاز می شود. در نظر داریم یک بازی دوستانه برای تیم جوانان مقابل بلاروس برگزار کنیم تا بعد از حضور در این کشور راهی مسابقات آسیایی شوند. ادامه همکاری با مرفاوی قطعی است. برای تیم امید هم باید بگویم ظاهرا خود مهدوی کیا علاقه ای به ادامه حضور ندارد. کمیته جوانان مسئولیت این حوزه را بر عهده دارد اما هیچ درخواست و مکاتبه ای در این زمینه نداشته است.

وی در ادامه این بحث گفت: در حال حاضر حرفی در مورد تیم امید نداریم، فدراسیون فوتبال علاقه مند است با مهدوی کیا ادامه دهد. اگر گزینه ای مانند نویدکیا را برای تیم امید شنیده اید، به ما اطلاع دهید تا ما نیز در مورد آن بشنویم. شاید این نام ها گمانه زنی باشد. نویدکیا مربی ارزشمند و جوانی است که نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. در سپاهان هم موفقیت بزرگی رقم خورد اما هنوز صحبتی از آن نشده است.

پرهیشکاری در پایان گفت و گو با «شب های فوتبالی» گفت: کارگروهی ایجاد کرده ایم که باید مسائل را بررسی کرد و به نتیجه مطلوب رسید، سپس به هیئت مدیره بیاید و تصویب شود. سهمیه ما ۲+۲ یا ۱+۳ و بدترین حالت ۱+۲ است که برای این ۳ طرح مطرح شده است. اولویت لیگ برتر و جام حذفی در اولویت دوم است. تا چند روز دیگر بحث جمع بندی می شود و خلاصه آن به هیئت مدیره ارسال می شود. فکر می کنم تا یکی دو هفته آینده کار انجام شود. مهمترین چیز مجوز حرفه ای است. اگر باشگاه ها نتوانند مجوز بگیرند، سهمیه آنها از بین می رود. تیم ها برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تلاش زیادی کردند و باید به حق خود برسند.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید