پنجره پرسپولیس هنوز بسته نشده/ پلیس + 10 و سازمان جذب مدارک بازیکنان استقلال را تایید کردند

ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802238

باشگاه ها برای نیم فصل دوم باید تاییدیه کمیسیون قانونی را دریافت کنند.

رئیس سازمان نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: تمامی باشگاه ها برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود در نیم فصل باید از کمیسیون قانونی تاییدیه بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبرز محمودزاده سرپرست نقل و انتقالات حداقلی سازمان لیگ در پایان نقل و انتقالات نیم فصل گفت: نقل و انتقالات از 26 دی ماه تا 23 بهمن ماه انجام می شود. طبق قوانین فیفا، نقل و انتقالات زمستانی نمی تواند بیش از 28 روز یا چهار هفته باشد و این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنی می تواند فردا برای تیم جدیدی بازی کند، گفت: پاسخ مثبت است. فصل مسابقه با سوت افتتاحیه مسابقات آغاز می شود و با سوت پایان مسابقات به پایان می رسد. فرقی نمی کند جام حذفی دیرتر تمام شود یا لیگ برتر. در انتهای دایره، یعنی. هفته پانزدهم، نیمی از فصل مسابقه به پایان می رسد. طبق برنامه کمیته مسابقات از زمان استفاده شد و هفته شانزدهم قبل از فیفادی برگزار می شود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ اضافه کرد: این دلیل نمی شود که بازیکنان جدید در هفته شانزدهم به میدان بروند، بلکه می توانند از 26 دی ماه برای باشگاه جدید شروع به کار کنند اما باید قانون بین المللی امضا شود. حداکثر 3 باشگاه.«بازی را باید برای 2 باشگاه که در ایران هم مخفی هستند تماشا کرد.

محمودزاده درباره اینکه کدام پنجره نقل و انتقالات باشگاه ها در حال حاضر بسته است، توضیح داد: با توجه به شرایط تراکتورسازی، پنجره نقل و انتقالات این باشگاه تاکنون بسته است اما پرونده های مفتوح موجود هنوز منجر به رای گیری برای برخی باشگاه ها نشده است.

در خصوص رای نهایی کمیسیون استیناف فدراسیون فوتبال درباره پدیده بدهی پرسپولیس با رضایت یحیی گل محمدی، وضعیت پنجره نقل و انتقالات سرخپوشان چگونه است؟ بله، نداریم، اما در بخش داخلی مواردی داریم که کمیته تعیین وضعیت فدراسیون به آن رأی داد، اما باشگاه ها آنها را به کمیته استیناف ارجاع دادند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: البته تمام باشگاه هایی که می خواهند دوباره در نیم فصل نقل و انتقالات انجام دهند باید از کمیته وضعیت نامه و تاییدیه رسمی دریافت کنند. حتی اگر باشگاه مشکلی نداشته باشد. در چند روز اخیر باشگاه ها بدون مشکل این تاییدیه را از کمیته وضعیت و نور دریافت کرده اند.

محموده درباره اینکه آیا باشگاه در نیم فصل نقل و انتقالاتی را ثبت کرده است، گفت: در حال حاضر همه باشگاه ها و بازیکنان در این خصوص سکوت کرده اند و هیچ جابجایی صورت نگرفته است. آنها ممکن است قصد انجام این کار را تا پایان هفته شانزدهم که در مرخصی هستند انجام دهند. هنوز انتقالی وجود ندارد

با توجه به اینکه کمیسیون استیناف رای پرونده پرسپولیس و پدیده را در 29 آذرماه تایید کرد و علیرغم عدم پرداخت بدهی سرخپوشان، پنجره نقل و انتقالات باشگاه به صورت داخلی بسته است یا فیفا باید در این خصوص دستور بدهد. وی گفت: در این صورت پرسپولیس و هر باشگاه دیگری باید مکاتبات رسمی با کمیسیون قانونی برای ما بیاورند. کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ از تمامی باشگاه ها درخواست چنین تاییدیه ای را دارد اما دریافت این مکاتبات در خصوص ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس ضروری است.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ افزود: کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال مورد تایید فیفا یا نوعی شورای حل اختلاف فدراسیون جهانی است و پس از رای این کمیته همه باشگاه ها باید دارای کمیته تعیین وضعیت استفاده از بازیکنان جدید

محموده علت محرومیت را ایزد سیفلاح پور مدیرعامل باشگاه اعلام کرد و گفت: سازمان لیگ فرآیندی برای صدور کارت بازیکنان دارد و باشگاه ها چه قبول کنند و چه نپذیرند با قوه قضائیه فدراسیون مکاتبه می کنیم. در خصوص ماجرای خاص نساجی که در چند روز اخیر در فضای مجازی رخ داده و یا برخی از مدیران این باشگاه مصاحبه هایی داشته اند، برای اولین بار باید بگویم که نساجی در مدت قانونی از بازیکنان خارجی استقلال شکایتی نکرده است. متاسفانه هر روز و هر هفته شاهد مصاحبه با مدیران این باشگاه بودیم.

وی ادامه داد: در صورت انحراف در روند صدور کارت این بازیکنان و یا تخلفی مبنی بر عدم بازی یا دادن آنها، این پرونده به کمیته انضباطی خواهد رفت. ما به عنوان دادستان این موضوع را اعلام کرده ایم اما باشگاهی که می خواهد اعتراض خود را نسبت به بازیکنی که با او بازی می کند توجیه کند باید ظرف 24 ساعت شکایت قانونی کند اما باشگاه نساجی در این مدت شکایت رسمی نکرده است. ما پرونده را به کمیسیون انضباطی ارجاع داده ایم و اگر مشخص شود فردی تخلف یا اشتباهی کرده است، این موضوع در مورد نساجی صدق نمی کند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفت و گو با برنامه ورزشگاه گفت: در صفحات مجازی یا خبرگزاری ها علیه ما مطالبی نوشته اند و می گویند چرا سازمان لیگ نسبت به این موضوع اقدامی نمی کند. روند اداری ما برای همه باشگاه ها است نه برای هر باشگاهی. ما روند خود را انجام می دهیم و همه باشگاه ها را با یک چشم می بینیم. اگر باشگاهی اعتراض می کرد باید در مهلت مقرر شکایت می کرد که نساجی این کار را نکرد و اعتراض خود را کتبا ثبت نکرد.

محموده درباره اعتراض برخی باشگاه ها به وضعیت سیستم کشیک دو بازیکن استقلال توضیح داد: آلومینیوم در مهلت مقرر از یکی از بازیکنان استقلال شکایت رسمی داشت که این ادعا رد شد. کمیسیون انضباطی طبق مدارکی که از سامانه جذب برایش فرستادیم مدارک را تایید کرد و بر این اساس تاریخ اعزام این بازیکن به اردو 10 اسفند است. پلیس 10+ و سازمان نظام وظیفه این مدارک را برای ما ارسال کردند و به همین دلیل اعتراض آلومینیوم از سوی کمیسیون انضباطی رد شد که باشگاه استقلال را موجه دانست.

وی درباره نحوه ثبت قرارداد بازیکنان تاجیکستانی پرسپولیس بدون تایید کمیته تعیین وضعیت، توضیح داد: این بازیکنان قبل از 5 دی ماه و با شروع نقل و انتقالات قرارداد خود را به عنوان بازیکن آزاد از فیفا ثبت کردند. برای نیم فصل باید از کمیته وضعیت مجوز گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید