شکایت از متخلفان زیستگاه مازندران/ 38 راس دام و بابونه بر اثر طاعون کشته شدند.

ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779141

حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: زیستگاه های مازندران برای دومین سال پیاپی برای متخلفان زیست محیطی خطرناک است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی شکار در استان ممنوع شد، گفت: قانون ممنوعیت شکار از سال گذشته به مدت پنج سال در مناطق آزاد و جنگل های مازندران ممنوع شده است. “

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: شکار حیوانات وحشی و پرندگان زمستان گذران امسال به دلیل شیوع طاعون نشخوارکنندگان و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بوتولیسم در طبیعت مازندران ممنوع شد.

وی گفت: زیستگاه های مازندران برای دومین سال متوالی برای متخلفان محیط زیست خطرناک است و با متخلفان برخورد قانونی جدی خواهد شد.

این مقام مسئول از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده خود از شکار و خرید و فروش جداً خودداری کنند.

ابراهیمی کارنامی خاطرنشان کرد: شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای اولین بار با مشاهده هفت لاشه گونه کامل و بز وحشی در منطقه جنگلی «شجاع» شهرک هالوز مشاهده شد.

وی با اشاره به شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در جنوب غرب و غرب مازندران افزود: تعداد تلفات طاعون نشخوارکنندگان در استان به 38 راس و بز وحشی رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط بانان برای انجام اقدامات پیشگیرانه ضمن پایش زیستگاه های حیات وحش غرب مازندران، شناسایی مناطق آلوده، سوزاندن و تخریب اجساد و ضدعفونی آبنماها را انجام می دهند.

این مسئول ادامه داد: برنامه های منطقه ای پایش و بهره برداری از ظرفیت جوامع محلی، نمونه برداری و آزمایش های تشخیصی توسط دامپزشکان برای کنترل بیماری در استان ادامه دارد.

ابراهیمی کارنامی تاکید کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک که یک بیماری ویروسی است دارای خاصیت بسیار مسری است و در صورت عدم کنترل شیوع آن، احتمال ابتلا جمعیت دامی منطقه به این بیماری دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید