شیوع کروناویروس جدید 18 برابر بیشتر از سویه قبلی است

شیوع کروناویروس جدید 18 برابر بیشتر از سویه قبلی است

روز جدیدیک کارشناس بیماری‌های عفونی و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، سرعت چرخش و سرعت انتقال ویروس جدید کرونا 18 برابر بیشتر از سویه قبلی است. دکتر اشرف فاگه ثانی افزود: در حال حاضر مراجعات سرپایی به بیمارستان ها زیاد است و بر اساس مشاهدات، سرعت گردش ویروس و درگیری زیاد بین افراد از ویژگی های موج جدید است.

دکتر اشرف فجتانی افزود: در حال حاضر مراجعات سرپایی به بیمارستان ها زیاد است و بر اساس مشاهدات، سرعت گردش ویروس و درگیری بالای مردم از ویژگی های موج جدید است.

وی گفت: دمای بالای 40 درجه یکی از علائم و ویژگی های بیماران سرپایی و بستری است که در چند روز گذشته به بیمارستان ها مراجعه کرده اند.

دکتر فرحی ثانی ادامه داد: سرعت این ویروس به حدی است که در کمترین زمان همه اعضای خانواده را تحت پوشش قرار می دهد، بنابراین لازم است همه افراد دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. مانند امواج قبلی

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه در حال حاضر با انجام واکسیناسیون موارد بستری زیاد نیست و فقط بیماران مانند دوره های قبل نیاز به خدمات بستری دارند.

وی به عموم مردم توصیه کرد دوزهای تقویت کننده واکسن را تکمیل کنند و افراد بالای 70 سال که چهار ماه واکسن زده اند حتماً باید واکسن را بزنند و سایر افراد نیز اگر شش ماه از واکسینه شدنشان گذشته باشد باید واکسینه شوند. با مراجعه به مراکز درمانی

دیدگاهتان را بنویسید