قدرت انتقال Omicron 25 برابر بیشتر از سایر سویه ها است

قدرت انتقال Omicron 25 برابر بیشتر از سایر سویه ها است

روز جدید معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: توانایی انتقال امیکرون 25 برابر بیشتر از سایر سویه های تاج آزمایش شده است و بنابراین علاوه بر واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی حیاتی است. برای ایمن نگه داشتن این سویه.”

دکتر مصطفی جاویان افزود: همین قدرت انتقال امیکرون بالاست که عامل ثبت رکورد بیماری و بستری شدن بیماران عروق کرونر در استان مازندران از جمله شهرستان بابل است.

وی تصریح کرد: نتیجه شیوع بالای امیکرون و قابلیت سرایت آن به تمامی گروه های سنی این است که در 24 ساعت گذشته 51 بیمار جدید مبتلا به عروق کرونر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شده اند. تعداد کل بستری ها به 184 نفر رسید.

دکتر جاویان هشدار داد: شهروندان باید ذهنیت انتقال تاج و تخت را کنار بگذارند و حتی از برگزاری مجالس خانوادگی خودداری کنند، زیرا تجربه چند هفته گذشته نشان داده است که قدرت انتقال امیکرون به حدی است که شهروندان می توانند حتی در محل خود تجمع کنند. خانه‌ها «در کوتاه‌ترین زمان، یکی از اعضای خانواده آلوده همه آنها را آلوده می‌کند.

او گفت: “Omicron از کودکان برای تسریع شیوع استفاده می کند.” هرچه بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باشند، مشکل بعد از عفونت جدی تر است.

دکتر جاویان یکی از راه‌های موثر برای کنترل اومیکرون به‌ویژه کاهش بستری‌ها را تزریق نوبت سوم واکسن کرونا دانست و تاکید کرد: در حال حاضر شهروندان باید نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا جدی‌تر باشند زیرا استفاده از آن استفاده از دوز سوم ماسک تزریقی واکسن کرونا برای کاهش اثربخشی Omicron بسیار مهم است.

وی نسبت به احتمال ورود قرمز رنگ به شهر بابل در صورت عدم توجه شهروندان به واکسن و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد و گفت: تاکنون کمتر از 90 درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان بابل اولین واکسن دریافت کرده اند. دوز واکسن، دوز دومی کمی بیش از 80 درصد است.

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، شهر بابل در حال حاضر در ایالت نارنجی تاج قرار دارد. با شناسایی اولین بیمار مبتلا به امیکرون در ۱۴ دی ماه، این شهر دروازه ورود تاج جدید به مازندران بود.

دیدگاهتان را بنویسید