حمل و نقل آمیکرون تنها در 15 دقیقه / بزرگسالان و کودکان در معرض خطر ابتلا به کروناویروس جدید


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806372

میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه سالمندان و کودکان در خطر ابتلا به سویه جدید تاج هستند، گفت: آمیکرون تنها تا 15 دقیقه دیگر منتقل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه اکثر شهرهای استان یزد تاج قرمز دارند، گفت: از اواسط آذرماه تعداد افراد توصیه شده به مراکز درمانی افزایش یافته و در این مدت در نظر گرفتن شاهد در حال افزایش تعداد بستری ها در استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ویژگی های سویه آمیکرون نسبت به سایر سویه های کرونا خاطرنشان کرد: کودکان بیشتر از سایر سویه ها به این سویه مبتلا می شوند و با توجه به اینکه میزان واکسیناسیون در این گروه سنی بسیار پایین است. ایمنی خوبی در برابر وجود دارد. آمیکرون ندارند.

وی نرخ انتقال بالا را از دیگر ویژگی های آمیکرون عنوان کرد و افزود: اگر تنها یک نفر از خانواده به آمیکرون مبتلا شود، سایر اعضای خانواده نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی به این بیماری مبتلا می شوند.

میرزایی با تاکید بر اینکه تسریع در تزریق واکسن باید در اولویت خانواده ها باشد، افزود: خوشبختانه برای انواع واکسن ها محدودیتی نداریم به جز پاستور پلاس که موجود نیست و مردم می توانند تزریق آن را آغاز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات غیرضروری باید توسط شهروندان رعایت شود زیرا در صورت نداشتن ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی. ، تنها 15 دقیقه یک نفر با یک فرد سالم منتقل می شود.

میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر سویه آمیکرون شایع ترین علت این بیماری است، گفت: کودکان و سالمندان نگرانی اصلی در زمان شیوع بیماری آمیکرون هستند.

وی با تاکید بر تکمیل سومین تزریق واکسن در سالمندان، افزود: با توجه به اینکه سالمندان نزدیک به شش ماه است که واکسینه شده اند و برخی از آنها در این سن دچار بیماری های زمینه ای هستند، باید واکسن سوم را دریافت کنند تا ایمنی لازم را ایجاد کنند. در برابر این ویروس در بدن شما

میرزایی خواستار کاهش تردد سالمندان در تجمعات و اماکن عمومی شد و گفت: در شرایط فعلی برخی از مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب که علائم خاصی ندارند در مکان هایی حضور دارند که این ویروس وجود دارد. . به سالمندان منتقل می شود.»

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید