افراد چاق در معرض خطر ابتلا به این بیماری خطرناک هستند

افراد چاق در معرض خطر ابتلا به این بیماری خطرناک هستند

سیناپرس نوشت: یافته های جدید محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا نشان داده است که چاقی به شدت با خون سازی کلونال با پتانسیل ناشناخته (CHIP) مرتبط است، یک اختلال خونی که می تواند خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش دهد.

CHIP وضعیتی است که در آن سلول های خونی جهش های ژنتیکی پیدا می کنند که خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش می دهد. خطر ابتلا به CHIP با افزایش سن افزایش می یابد، اما عوامل خطری که در ایجاد این بیماری نقش دارند هنوز به خوبی شناخته نشده اند.

به گفته محققان، نتایج مطالعه ما نشان می دهد که اضافه وزن یا چاقی ممکن است یک عامل خطر بالقوه برای CHIP باشد، زیرا چاقی منجر به التهاب در بدن و تغییرات در مغز استخوان، جایی که سلول های خونی در آن ساخته می شود، می شود. این به نوبه خود خطر ابتلا به سرطان خون و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

محققان داده های بیش از 47000 فرد مبتلا به CHIP را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که حدود 6 درصد از این افراد دارای اضافه وزن بودند. علاوه بر این، یافته ها نشان می دهد که سلول های خونی جهش یافته در مدل های موش چاق چاق سریعتر رشد می کنند.

این دانشمندان افزودند: بر اساس نتایج این مطالعه، استفاده از رویکردهایی که به حفظ وزن سالم و کنترل سطح التهاب در بدن کمک می کند ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان خون موثر باشد. نتایج این مطالعه در Journal of Clinical Investigation منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید