صادرات غلات از اوکراین به بندر امام از سر گرفته شد


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897063

بهروز آقایی گفت: با ورود کشتی حامل 60 هزار تن ذرت به بندر امام خمینی، روند صادرات غلات از اوکراین از سر گرفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه روند صادرات کالاهای اساسی از اوکراین از سر گرفته شده است، گفت: یک کشتی حامل 60 هزار تن ذرت صادرات غلات از اوکراین بر اساس توافقات بین المللی را از سر گرفت. در بندر امام خمینی (ره) کشور را اشغال کرد.

وی افزود: این محموله 60 هزار تنی ذرت پس از رصد توسط گروه مشترک نظارتی در بندر استانبول وارد بندر امام خمینی (ره) شد و هم اکنون در حال تخلیه است.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی خوزستان گفت: چند محموله دام دیگر به سمت بندر امام خمینی (ره) در راه است که به زودی در این بندر بزرگ تجاری لنگر انداخته می شود.

آقایی با اشاره به آغاز عملیات تخلیه بار این شناور و حمل و توزیع ذرت وارداتی در سراسر کشور، ادامه داد: واردات مواد اولیه دامی مورد نیاز کشور توسط شرکت های دولتی و بخش خصوصی در سال جاری ادامه خواهد داشت. .

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) دارای تجهیزات استراتژیک پیشرفته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای ضروری از جمله 24 جرثقیل و دستگاه مکنده و اسکله قدرتمند با ورودی آب بیش از 13 متر، قابلیت سرویس دهی گسترده است. شناورهای بدنه با ظرفیت 150000 دارای بدنه هستند

مدیرکل بنادر و کشتیرانی خوزستان با اشاره به سرعت بهینه تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) گفت: با وجود افزایش مستمر حجم واردات کالاهای اساسی، با ارتقای تجهیزات و ظرفیت عملیاتی، تخلیه کالاهای اساسی انجام شد. سرعت انواع کالاهای اساسی مطلوب است.

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 75 درصد ذرت مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد و به منابع مصرفی اقصی نقاط کشور ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید