تعمیرات اساسی برج مکش غلات بندر شهید رجایی/ تقویت تجهیزات استراتژیک بندری برای ارائه خدمات بهینه


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884155

این امر با تلاش متخصصان و تعمیرکاران داخلی انجام شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با پایان تعمیرات اساسی برج تخلیه غلات و عملیات تعویض و شستشوی جارو برقی پرقدرت نایرو، این جاروبرقی به چرخه عملیات بندری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا پوررجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: با توجه به نگهداری مناسب و افزایش ظرفیت حمل و نقل و آمادگی عملیاتی تجهیزات راهبردی پایانه فله خشک و بهسازی آن. با توجه به وضعیت فنی، ایمنی و سلامت برج‌های غلات بندر شهید رجایی، جاروبرقی ۶۰۰ تنی نایرو در تاریخ ۳۱ تیرماه امسال برای تعویض و شستشوی تجهیزات فنی از رده خارج شد.

وی با اشاره به توان فنی متخصصان و تعمیرکاران بندر شهید رجایی در تعمیر تجهیزات استراتژیک بندری، ادامه داد: گرد و غبار ناشی از انواع کالاهای اساسی مانند جو، گندم، ذرت فشار مضاعفی را به سیستم فیلتراسیون وارد می کند ( کیسه های فیلتر شده در قسمت استوانه ای شکل).به همین دلیل است که برای افزایش قدرت دستگاه نیاز به تعویض فیلترهای مکش شستشوی آن در نظر گرفته شده است.

معاون پشتیبانی و نگهداری فنی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه 360 ساعت کار فنی و مهندسی در عملیات تعویض و شستشوی جارو برقی پرقدرت نایرو انجام شده است، افزود: سیستم فیلتراسیون مجهز به مجموعه 150 شارژی است. نمد فیلتر، بازسازی 60 گیره نگهدارنده فیلتر نمدی گردگیر گرد و غبار، بازرسی میزان سایش لوله خمشی، سرویس قفل هوای چرخشی و تمیزکاری و بازرسی سایش از جمله فعالیت های فنی این پروژه بود.

به گفته پوررجبی، قدرت مانور بالا، ظرفیت عملیاتی با ظرفیت جابجایی 600 تن در ساعت، سرعت بخشیدن به عملیات و جلوگیری از وقفه های عملیاتی به دلیل وجود سیستم های کنترلی پیشرفته، استفاده از پیشرانه های الکتریکی و دیزلی که امکان استفاده از تجهیزات در شرایط مختلف و همچنین وجود سه شیر تخلیه مجزا و بارگیری به سه صورت (کامیونی، انباری با نوار نقاله و ماشین آلات ریلی) از قابلیت های مهم این جاروبرقی می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید