صادرات فرآورده های نفتی طی یکی دو هفته آینده از سر گرفته می شود

ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781112

وزیر نفت از آغاز صادرات فرآورده های نفتی طی یکی دو هفته آینده و رفع مشکل کمبود ذخایر داخلی این فرآورده ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی در حاشیه نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از 70 روز فعالیت خود در وزارت نفت که برای بخش های مختلف توسعه از جمله بود، ارائه کردید. صنعت نفت در زنجیره بالا و پایین و برنامه های آتی وزارت نفت.

وی ادامه داد: گزارش هایی از فروش نفت، میعانات گازی و فرآورده های نفتی چه در حوزه صادرات و چه در بازار داخلی ارائه کرده ایم. با کمک و حمایت دولت، وضعیت فروش نفت بسیار بهتر شده است. ما از توان و ظرفیت داخلی و خارجی استفاده می کنیم.

وزیر نفت گفت: بحث خلوص نفت را نیز در قالب مشارکت در طرح های سرمایه گذاری به ویژه طرح های سالانه داریم؛ دولت برنامه های خوبی را مشخص کرده که به زودی کلید خواهد خورد.

وی در خصوص موضوع فروش فرآورده های نفتی تصریح کرد: در این مدت محدودیت هایی برای تامین ذخایر داخلی داشتیم. اما فکر می کنم در یکی دو هفته آینده بحث صادرات فرآورده های نفتی را مطرح کنیم.

اوجی یادآور شد: برنامه های آتی وزارت نفت در زمینه ذخایر مشترک اعم از گاز و نفت و سرمایه گذاری هایی که باید در این زمینه انجام شود، هم برای حفظ سطح تولید و هم بهینه سازی مصرف انرژی از جمله سوخت. نفت، نفت گاز، بنزین و گاز در این جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید