صادرات ۸۹ میلیون دلاری به تعاونی های فعال استان کرمانشاه در سال گذشته


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895476

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حبرداد؛

مختار احمدی از صادرات 89 میلیون دلاری تعاونی های فعال استان کرمانشاه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز از فعالیت بیش از 3 هزار و 100 تعاونی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این تعاونی ها با بیش از 50 هزار فرصت شغلی در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه افزود: 29 تعاونی مرزبانی با بیش از 200 هزار عضو فعال در 6 منطقه مرزی مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که در حال حاضر بالغ بر 368 تعاونی با 4 هزار و 630 عضو به طور فعال در حوزه زنان در حوزه های مختلف اقتصادی فعالیت می کنند.

احمدی بیان کرد: تعاونی های استان در سال گذشته بیش از 89 میلیون دلار به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشته اند که بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در اداره شهرسازی و عمران برای هر شهر یک شرکت عمران با هدف تسریع در رشد شهر و هدایت منابع مردمی ایجاد کرده ایم. همچنین با همکاری سایر دستگاه های اجرایی این شرکت ها را تشکیل خواهیم داد.

احمدی همچنین از پرداخت سود ناچیز به تعاونی ها خبر داد و اظهار داشت: یک میلیون و 600 هزار نفر از کل جمعیت استان در تعاونی ها عضویت دارند و آماده ارائه خدمات به این بزرگواران هستیم.

وی با توجه به اینکه آموزش رایگان برای تعاونی ها انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه خانه تعاون استان کرمانشاه دارای مجوز آموزش رایگان فنی و حرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای کشور است، بنابراین آموزش هایی که به تعاونی ها داده می شود، همراه با گواهینامه معتبر بین المللی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید