صادرات 14 میلیون دلاری به تعاونی های استان مرکزی مقام اول جذب و پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 را کسب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و هفته تعاون، بر لزوم افزایش سهم تعاون تاکید کرد. بخش در اقتصاد ملی ۸۶۲ شرکت تعاونی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۳۶۱ تعاونی فعال، بیشترین تعاونی در اراک و کمترین در شهرستان خنداب است.

وی ادامه داد: هزار و 416 تعاونی غیرفعال و 661 تعاونی فسخ شده و 424 تعاونی راکد هستند و برای احیای بخشی از این تعاونی ها اقداماتی انجام شده است.

امید تصریح کرد: بیشترین تعاونی ها در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی ثبت شده و در مجموع 121 هزار و 392 نفر در این تعاونی ها عضویت دارند و برای 22 هزار و 426 نفر در این تعاونی ها شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری کمیسیون رفع موانع و مشکلات تعاونی ها راه اندازی شد و همچنین ردیف اعتباری 2000 میلیارد تومانی برای تعاونی ها ایجاد شد. تعاونی هایی که سهم استان مرکزی از این اعتبار 440 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: 42 تعاونی با تسهیلات دو هزار و 787 میلیارد ریالی به بانک توسعه تعاون معرفی شده و تاکنون 326 میلیارد ریال منجر به انعقاد قرارداد شده است.


شرکت های تعاونی استان مرکزی 14 میلیون دلار صادرات داشته اند

امید همچنین افزود: در یک سال گذشته 43 شرکت تعاونی تاسیس شد و علاوه بر اضافه شدن 1500 نفر به اعضای تعاونی ها، 730 نفر نیز فرصت کار فراهم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان مرکزی با اشاره به ظرفیت بخش تعاون گفت: شرکت های تعاونی استان مرکزی در سال گذشته 14 میلیون دلار صادرات داشته اند و 14 شرکت در حوزه صادرات فعال هستند.

وی همچنین به برنامه های بخش تعاون در هفته دولت اشاره کرد و افزود: 12 شرکت تعاونی با سرمایه گذاری 994 میلیارد ریال و ایجاد 297 شغل در این هفته در استان به بهره برداری می رسد.


پرداخت 358 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته

امیدی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: تعاونی ها دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند، اما نظارت بر مجامع این تعاونی ها بسیار حساس است و در این راستا 175 مورد نظارت در رابطه با نحوه اداره تعاونی ها انجام شده است. جلسات تعاونی های استان در یک سال اخیر

وی برنامه های آموزشی ویژه تعاونی ها را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد و بیان کرد: در یک سال گذشته 2 هزار و 770 ساعت دوره آموزشی، مهارتی و مدیریتی برای تعاونی ها و 2 هزار و 360 ساعت دوره آموزشی تخصصی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ضمن تشریح فعالیت های معاونت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل تصریح کرد: رویکرد اصلی در این حوزه ایجاد تعادل در بازار کار، تقویت مدیریت است. و سیاست بازار کار، توسعه اشتغال مبتنی بر کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای کوچک.

امید افزود: در سامانه مشاغل خانگی 515 رشته تعریف شده است که 27 رشته مجوزدار و 488 رشته ثبتی است و در مورد رشته های مبتنی بر پروانه به موسسات تخصصی حداکثر 3 روز فرصت داده می شود تا بررسی و بررسی کنند. درخواست را تایید می کند و در مورد پروازهای ثبت نامی به محض نزدیک شدن متقاضی مجوز به صورت الکترونیکی برای سامانه صادر و اطلاعات ثبت می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهم اداره کل تعاون، کار و رفاه استان مرکزی در زمینه وام مشاغل خانگی حدود 70 میلیارد تومان است، علاوه بر آن کمیته امداد با اعتباری بالغ بر 460 میلیارد ریال و بهزیستی با اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ریال نیز در این زمینه به مردم تسهیلات ارائه می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی همچنین افزود: همچنین یک میلیارد و 433 میلیون تومان تسهیلات در جزء 2 بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 وجود دارد که هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار و 403 پروانه مشاغل خانگی صادر و 358 میلیارد ریال به یک هزار و 333 نفر تسهیلات پرداخت شد و 2 هزار و 403 فقره پروانه در این زمینه صادر شد.


شناسایی هزار و 213 کارگر خارجی غیرمجاز/رتبه اول استان مرکزی در جذب و پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18

امید همچنین به کارگیری اتباع خارجی بدون پروانه کار در کارگاه ها ممنوع است و اظهار داشت: در سال گذشته 54 مورد پروانه کار کشوری، 101 مورد تمدید پروانه کار و 160 مورد ابطال پروانه کار یک هزار و 213 کارگر خارجی غیرمجاز شناسایی و علاوه بر جایگزینی 170 کارگر ایرانی، 57 کارفرمای متخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

وی در خصوص تسهیلات پایدار برای اشتغال روستایی و عشایری نیز گفت: پرداخت این تسهیلات از پایان سال 1395 آغاز شده و همچنان ادامه دارد، در این راستا در یک سال گذشته 23 طرح جدید به بانک معرفی و 334 میلیارد ریال در بانک ها تایید شده و 31 پروژه منتج به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در خصوص تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه نیز گفت: 220 میلیارد تومان از محل اعتبارات این اداره کل و با توجه به 900 میلیارد به استان اختصاص یافته است. ریالی طرح معرفی شده موفق به دریافت 280 میلیارد ریال وام شدیم که استان مرکزی در جذب و پرداخت این تسهیلات در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای رونق تولید باید کارگر و کارفرما را به هم نزدیک کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه تعداد دادخواست ها در کمیته های حل اختلاف و تشخیص رو به کاهش است و برای این منظور برنامه ریزی های خوبی برای ایجاد ایجاد شده است. سازش بین طرفین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان مرکزی اضافه کرد: سال گذشته برای 2 هزار و 612 نفر بیمه بیکاری برقرار و 626 پرونده بیمه بیکاری خاتمه یافت که در مجموع 3 هزار و 608 نفر در استان مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند. بیکاری.

وی همچنین ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی کارگران و کارفرمایان را از دیگر اهداف این مدیریت مشترک برشمرد و گفت: 5 مجموعه ورزشی کارگری در استان مرکزی وجود دارد که یکی از اولویت ها احیای واحدهای ورزشی و بهینه سازی است. استفاده از سرمایه گذاری های انجام شده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید