کاهش تقاضای کارگر در استان مرکزی از 5445 نفر به 836 نفر / کسب مقام اول در برنامه های فرهنگی و پیشگیری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز اکرمی معاون سیاسی، اجتماعی و سیاسی استانداری مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مبارزه با تاج در استان گفت: اولین جلسه استانی ستاد تاج و تخت استان در تاریخ 5 بهمن 1396 برگزار شد و ما اولین استانی بودیم که این ستاد را تشکیل دادیم و آن هم در حالی که بیماری هنوز وجود داشت. در کشور نیامده بود. استان مرکزی نیز یکی از استان های پیشرو در مبارزه با ولیعهد بود. علاوه بر این، برخی از تصمیماتی که در ستاد استانداری گرفتیم، چند هفته بعد به تصویب ستاد ملی رسید و همین تصمیمات سریع باعث شد تا بتوانیم بیماری را بهتر کنترل کنیم.

وی با تشکر از تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان استان افزود: همچنین از اقداماتی که در طرح شهید سلیمانی انجام شد و منجر به کنترل بهتر این بیماری شد قدردانی می کنیم. تاکنون 114 جلسه ستاد بخشداری با 1437 تصمیم و 965 جلسه ستاد شهرستان با 5387 مصوبه داشته ایم.

اکرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره کل سیاسی، ادارات کشور و انتخابات، گفت: خسارات جزئی به انتخابات وارد شده و حتی از برگزارکنندگان انتخابات تمجید کرد.شد.در حوزه تقسیمات کشوری در این مدت گوشه ای در شهر زرندیه اضافه شد و روستای طلحاب شهرک شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اقدامات امنیتی گفت: در سال های 1397 و 1398 شاهد برخی مشکلات کارگری در استان بودیم. این در حالی است که بر اساس آمار، تعداد کارگران معوقه ۵۴۴۵ نفر و تعداد ماه های معوقه ۲۲۶ ماه است که در شهریورماه با کاهش ۵۴ ماهه ۱۴۰۰ نفر به ۸۳۶ نفر رسید که نشان از تلاش استاندار برای کاهش تقاضای نیروی کار دارد. ضمناً در اکثر جرایم استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری که محصول کار شورای تامین استان است وضعیت بهتری دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی گفت: راه اندازی 7 خانه جوان در استان، صدور 60 مجوز برای سازمان های مردم نهاد و 2 دفتر پشتیبانی در شهرهای اراک و ساوه از جمله اقدامات در این زمینه است. رشته. در حوزه مواد مخدر استان مرکزی نیز رتبه هفتم کشور را داریم. استان مرکزی در توسعه و اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیری مقام اول را کسب کرد. همچنین واکسیناسیون برای اتباع خارجی مجاز انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید