تقاضای کارفرمایان برای ۳۰۰ هزار کارگر جدید در سامانه وزارت کار


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878754

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 300 هزار شغل توسط کارفرمایان متقاضی مشاغل جدید در سامانه کاریابی معرفی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سال های اخیر افزایش عرضه جوانان به بازار کار مشکل اشتغال را در کشور دو چندان کرده است. بنابراین جویندگان کار به ویژه جوانان از طرق مختلف برای یافتن کار تلاش می کنند.

در این میان ادارات کار به عنوان دستگاه های اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای موثری هستند که با ورود به بازار کار و شناسایی فرصت های شغلی می توانند تاثیر مثبتی در کاهش هزینه های کاریابی داشته باشند.

* 300 هزار شغل در سامانه کاریابی ثبت شده است

محمد کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 300 هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان متقاضی مشاغل جدید وارد سامانه کاریابی شده است. سامانه کاریابی به منظور ارتباط سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای کمی و کیفی خدمات شغلی و استفاده بهینه از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی راه اندازی شد.

وی افزود: تاکنون حدود 25 هزار نفر جویای کار و 3 هزار و 500 کارفرما در سامانه ثبت نام کرده اند. عمده ترین فرصت های شغلی اعلام شده در بخش خدمات برای کارمندان، حسابداران، کارگران انبار، نگهبانان، کارشناسان فروش و کارگران عادی و در بخش صنعتی برای جوشکار، کارگران خطوط تولید، تکنسین ها، طراحان کفش و نصب کننده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر این اساس تمامی جویندگان کار می توانند با ثبت نام، پر کردن مشخصات شغلی و جستجوی فرصت های شغلی در سامانه کاریابی و کاریابی با کارفرمایان آشنا شوند. از طریق دفاتر کاریابی.» متقاضیان می توانند به آدرس http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید