126 درصد تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه در یزد جذب شد


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912420

دهقان مدیرکل اقتصاد و اموال استان یزد گفت: استان یزد با جذب 126 درصد تسهیلات تبصره 18 رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه جذب تسهیلات برای تبصره 18 رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که اعتبار استانی در نظر گرفته شده است. تنها 750 میلیارد تومان بود که با اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی های لازم بیش از 950 میلیارد تومان اعتبار جذب استان شد.

وی ادامه داد: استان یزد با جذب بیش از 126 درصد از اعتبارات تبصره 18 رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل اقتصاد و رفاه استان یزد با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی، صمت و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بیشترین وام را در این حوزه ارائه کردند، اظهار داشت: حدود سه چهارم وام های استان توسط این سه نهاد جذب شد. و در رتبه های بعدی پارک علم و فناوری، تعاونی کار و کمک های اجتماعی، مسکن و شهرسازی، مدیریت راه و حمل و نقل جاده ای، فناوری اطلاعات، کمیته امداد و رفاه بر اساس نیازها، برنامه ها و اولویت های وزارتخانه ها قرار دارند. خود را معرفی کرده و از این تسهیلات استفاده کرده اند.

دهقان با تاکید بر اینکه اعتبار بخش دانش بنیان استان از تبصره 18 حدود 60 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: تسهیلات شرکت های دانش بنیان در قالب سهمیه دستگاه های اجرایی و حدود 110 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد. همچنین به صورت جداگانه در این منطقه مطرح شد. 1400 کمک به مبلغ 18 سال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تمامی بانک های استان یزد در زمینه جذب منابع مالی تبصره 18 عملکرد خوب و قابل قبولی داشته اند، تصریح کرد: هدف از ارائه این تسهیلات ایجاد و توسعه تولید، اشتغال و کارآفرینی است و سود حاصل از این تسهیلات بین 8 و 16 درصد

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید