صحبت عجیب رونالدو علیه مسی; اگر توپ طلا را برد، از فوتبال خداحافظی می کنم!

تیری مارشان، نویسنده این کتاب، در سال 2019 با رونالدو برای بیوگرافی اش آشنا شد و به دنبال اطلاعات بیشتر درباره دوران کودکی فوق ستاره پرتغالی، خانواده و دوستانش بود. اما رونالدو که در آن زمان به تازگی راهی یوونتوس شده بود، در بخشی از آن کتاب به لیونل مسی اشاره کرد و از او به خاطر ماندن در بارسلونا در طول دوران حرفه ای اش انتقاد کرد.

رونالدو در این رابطه گفت: وقتی موفق می شوید، ماندن در حباب خود آسان است. من برای آمدن به تورین ریسک کردم. باشگاه، قهرمانی و فرهنگ فوتبال را تغییر دادم، ریسک کردم و مطمئن هستم که این ریسک باعث شد که توپ طلای سال 2018 را نبردم. از فوتبال خداحافظی کن

در سال 2019، مسی برای ششمین بار توپ طلا را به دست آورد، درست پشت سر ویرجیل فن دایک، مدافع میانی لیورپول و سومین رونالدو.

دو سال پس از انتقادات رونالدو، مسی نیوکمپ را ترک کرد و در سال 2021 به پاری سن ژرمن پیوست و چند ماه بعد، مسی هفتمین توپ طلای خود را پس از آخرین فصل فوق العاده خود با بارسلونا و قهرمانی کوپا آمریکا با آرژانتین به دست آورد.

این در حالی است که رونالدو از سال 2017 که بازیکن رئال مادرید بود، این جایزه را نگرفته است. او هیچ اقدامی نکرد زیرا مدعی شد اگر مسی توپ طلا 2019 را برد، از فوتبال خداحافظی می کند و یوونتوس را ترک می کند تا سال گذشته به منچستریونایتد بازگردد.

رونالدو در اولین فصل حضورش در انگلیس 24 گل به ثمر رساند در حالی که مسی 11 گل برای پی اس جی به ثمر رساند. با این حال وضعیت آنها در این فصل برعکس است و مسی با 12 گل و 14 پاس گل شرایط بهتری نسبت به رونالدو دارد که سه گل و 2 پاس گل داده است.

فصل گذشته خبرنگاران از مسی درباره انتقاد از رونالدو سوال کردند اما او حاضر نشد به رقیب قدیمی خود حمله کند.

او گفت: منچستریونایتد تیمی بسیار قوی با بازیکنان بزرگ است. کریستیانو از قبل باشگاه را می شناخت، اما در مرحله متفاوتی بود و اکنون او به شیوه ای چشمگیر با تیم سازگار می شود. او همیشه از ابتدا گل می زد و هیچ مشکلی برای تنظیم نداشت. در لیگ برتر، منچستریونایتد آنطور که همه ما فکر می کردیم خوب نیست، اما رقابتی بسیار سخت و حتی برابر است که در آن همه چیز تغییر می کند. بعد از دسامبر همه چیز خیلی تغییر خواهد کرد و هر چیزی ممکن است رخ دهد.

مسی همچنین ادامه داد: مدت زیادی است که ما در یک لیگ رقابت نکرده ایم. ما به صورت انفرادی و تیمی برای همین اهداف مسابقه دادیم. دوران بسیار خوبی برای ما و همچنین برای هواداران بود زیرا آنها بسیار خوش گذراندند. این خاطره زیبایی است که در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند.”

دیدگاهتان را بنویسید