صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان را متوقف کنید

صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان را متوقف کنید

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملگان، راز و جرگلان در شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه صدور حکم بازنشستگی برای افراد بالای 30 سال سابقه کار که می خواهند برای خود در صندوق بازنشستگی کشوری حکم صادر کنند. عدم پرداخت سهم صندوق 1400 معوقه که همچنان باقی است. معلمان نیز حقوق نمی گیرند، حل نشده باقی می ماند.

وی ادامه داد: پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش این است که برای رفع مشکل بازنشستگان و صدور احکام آنها، پرداخت سهم صندوق بازنشستگی از سازمان برنامه و بودجه به فوریت مطالبه و سپس معوقات پرداخت شود. از رتبه بندی قانون 1400 معلمان.

وحیدی افزود: بر اساس استعلام دریافتی به صندوق بازنشستگی کشوری، سهم این صندوق از رتبه بندی در سال های 1401 و 1402 پرداخت شده اما برای 6 ماهه دوم سال 1400 پرداخت نشده است و به همین دلیل صندوق نمی تواند حکم بازنشستگی معلمان شامل مزایا را صادر کند. قانون سنجش صدور بند برای معلمان.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: انتظار داریم هر چه سریعتر این موضوع در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد و تا پایان این سال این موضوع در نهایت حل و فصل شود. ماه تا قانون بازنشستگان فرهنگی از 1400 و 1401 بهره مند شوند. رتبه بندی معلمانی که در زمان بازنشستگی بهره مند می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید