تعویق بیمه ها هنگام صدور حکم بازنشستگی

تعویق بیمه ها هنگام صدور حکم بازنشستگی

پیش از این رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره عدم پرداخت حقوق به مستمری بگیران بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار گفته بود: دولت و سپس مدیرعامل سازمان باید حقوق جدید را به بازنشستگان ابلاغ کنند و با توجه به اینکه تا پانزدهم ماه جاری همه جا تعطیل است و تکلیف مستمری بگیران سایر رده ها مشخص نبود، از این رو سازمان تامین اجتماعی مصوبه جدید دستمزد مستمری بگیران را صادر نکرد و دستمزد مستمری بگیران براساس آن پرداخت شد. داده های سال گذشته

وی افزود: در اردیبهشت ماه حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار به بازنشستگان پرداخت می شود، بنابراین حقوق افراد با حداقل دستمزد 27 درصد و در سایر مقاطع 21 درصد افزایش می یابد. امسال 250 تومان و این افزایش از اول فروردین آغاز می شود تا مابه التفاوت دستمزد فروردین ماه مستمری بگیران پرداخت شود.

حقوق واریز شده به حساب مستمری بگیران برابر با حقوق دریافتی اسفندماه است.

هنوز هیچ حکم جدیدی صادر نشده است. همچنین تا این لحظه هنوز خبری از اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی مدیرعامل این سازمان نیست.

حال نکته اینجاست که حتی اگر دولت و تامین اجتماعی تصمیم به صدور احکام جدید نمی گرفتند، سازوکاری برای حمایت از آنها وجود نداشت، حداقل به جای پرداخت دستمزد سال قبل، دستمزد فروردین آنها در نظر گرفته شود. پرداخت حقوق یک ماهه بر اساس تغییرات سال جدید و در نهایت هنوز زمان پرداخت مابه التفاوت را اعلام نمی کنند.

چرا دولت باید با توجیهات مختلف مستمری بگیران را به گونه ای واریز کند که مقداری از پول آنها در دست سازمان تامین اجتماعی بماند؟

دیدگاهتان را بنویسید