صدور دستور تخریب 13 مرکز مسکونی در حاشیه رودخانه چالوس


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807104

روح الله اسماعیلی گفت: تاکنون 13 مرکز اقامتی و تفریحی در رودخانه چالوس تخریب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا روح اله، اسماعیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست، رستوران های حاشیه رودخانه برای کنترل آن باید فاضلاب تولید می کردند که به صورت تصفیه صنعتی یا چاه های غیرقابل نفوذ باشد. که برخی از این مراکز تفریحی و اسکان انجام نداده اند.

اسماعیلی گفت: بر اساس مستندات بیشترین ساخت و ساز در حریم رودخانه چالوس مربوط به دو دهه اخیر است و محیط زیست به همه رستوران داران و افرادی که مراکز تفریحی و گردشگری در حاشیه رودخانه چالوس دارند، اطلاع داده است. احترام در منطقه رودخانه دفع فاضلاب و فاضلاب در بستر این رودخانه در غیر این صورت با طرح دعوی در محاکم این مراکز از بین می رود.

معاون محیط زیست مازندران گفت: از مجموع 25 پرونده تجاوزی به رودخانه هالو و آلودگی مراکز مسکونی و تفریحی حاشیه رودخانه، 13 حکم صادر شده، 7 مورد در جریان است و 5 مورد تبرئه شده اند.

اسماعیلی ادامه داد: این رودخانه در گذشته زیستگاه گونه های ارزشمندی مانند قزل آلای خال قرمز، قزل آلای رنگین کمان، ماهی خیاطی، سس ماهی، ماهی مخروطی سرسیاه بوده است اما فعالیت های معدنی، احداث تفرجگاه در حاشیه رودخانه و ورودی. فاضلاب این رودخانه مهم ماهیگیری را آلوده کرده است.

به گزارش بلاغ ، رودخانه هالوس یکی از رودخانه های دائمی مازندران است که از ارتفاعات کندوان و طالقان سرچشمه می گیرد و پس از طی بیش از 85 کیلومتر و پیوستن به آب رودخانه های زانوسی و دون و ده ها چشمه و آبشارهای کوچک و بزرگ. ، از هالوس می گذرد. بین دو روستای فرج آباد و محمدآباد به دریای خزر می ریزد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید