ایج دستور تخریب یک ساختمان متعلق به قوه قضائیه در حاشیه رودخانه چالوس را صادر کرد

ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801292

طرح موضوع تصرف ملی اراضی در جلسه شورای عالی قضایی؛

رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز شورای عالی قضایی به موضوع بحث برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و واگذاری آنها به اراضی کشاورزی پرداخت و دستور تخریب ساختمان قوه قضاییه در رودخانه چالوس را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه امروز دوشنبه 26 آذرماه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ضمن عزاداری ایام شهادت گفت. حضرت آمل بینین (علیه السلام) و بزرگداشت روز مادران و همسران شهدا: خانواده های معظم شهدا به ویژه مادران و همسران معززشان در ثواب جهاد بزرگ و مقدس شهدا شرکت کرده و به خانواده های شهدا خدمت می کنند. پاسداشت مقام والای شهدا.

بر همین اساس رئیس قوه قضائیه به کارکنان دستگاه قضایی در واحدهای مختلف ستادی و رده‌های مختلف تاکید کرد تا از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل کنند تا بخشی از دین خود را به شهدا ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به ایام شهادت نواب صفوی، شهید را از پیشتازان مبارزه با طاغوت دانست و گفت: شهید نواب صفوی از کسانی بود که مبارزه سیاسی علیه نظام را آغاز کرد. و با روشنگری خود چهره مشرکان و ظالمان را در این فضای هولناک و خفقان آشکار می کند و راهی تاریخی برای جویندگان راه حق می گشاید.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از کارکنان قوه قضاییه که همچنان مطلوبتر از گذشته به مردم خدمت می کنند، گفت: مسئولان در چند روز اخیر شنیده اند حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول رئیس جمهور قوه قضائیه با همراهی آقایان شاهروهیان معاون مالی و پشتیبانی و رحیمی وزیر دادگستری تلاش فوق العاده ای از مجاری منطقی و قانونی برای کارکنان دادگستری انجام داده اند. امیدواریم در نتیجه بخشی از مشکلات کارکنان هیأت های حل اختلاف و قوه قضائیه مرتفع شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع مهم مطرح شده در بازدید میدانی از دادسرای خدمات کشوری و دستورات بعدی، بر تسریع در ساماندهی آمار قضایی تاکید کرد و معاون اول قوه قضاییه را موظف به تداوم جلسات با «راهبردی و راهبردی» کرد. منابع انسانی» معاونان قوه قضاییه و «رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات» قوه قضائیه، برای تسریع در بررسی آمار محاکمات و پرونده ها و رفع نواقص در این مهم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی به موضوع چالش برانگیز سلب اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی پرداخت و دستورات مهمی در این زمینه صادر کرد.

رئیس کل دادگستری در این خصوص به رویه نادرست، غیرمنطقی و پرهزینه اشاره کرد و گفت: ساختن هتل و رستوران در مقابل مراجع مسئول و ناظر و سپس ساخت و تخریب قلعه و گرفتن قلعه توسط مراجع ذیربط صحیح نیست. اقدامات لازم برای تغییر فوری این رویه.

برهمین اساس حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تجربه و ابتکار نسبتا موفق دادگستری استان البرز مبنی بر ایجاد «پایگاه حفاظت از بیت المال و مبارزه با تغییر کاربری» گفت: استان با نظارت فوری با با کمک سامانه تخصصی اطلاعات جغرافیایی، تخلفات و تغییرات در حوزه کشاورزی و منابع آبی، از همان ابتدا از وقوع تخلفات در این حوزه جلوگیری شده و دستاوردهای خوبی در این زمینه حاصل شده است.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص به آمار و اسناد ارائه شده از سوی دادگستری استان البرز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای دریافتی از استان البرز از سال 94 تا پایان سال 98 در مجموع 3200 هکتار بوده است. زمین تصرف شد. تنها در سال 1999، 3873 هکتار تصرف شد. همچنین در 9 ماهه امسال در مجموع از حدود 7 هزار هکتار تصرف غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرمجاز در استان جلوگیری شد که نشان از موفقیت ابتکار البرز برای جلوگیری از تصرفات غیرمجاز و تغییر کاربری و نظارت مستمر اراضی دارد.

رئیس کل دادگستری سپس به «دادستان کل کشور» و «معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری» دستور داد تا طرح اجرا شده در استان البرز را تکمیل و یا طرح جامع تری برای پیشگیری از جرائم غیرمجاز و غارت اراضی تدوین کنند. تغییر کاربری ها

رئیس کل دادگستری در این خصوص تاکید کرد: در زمینه مسائل مربوط به تملک اراضی غیرقانونی و تغییر کاربری غیرقانونی، باید دستگاه های متولی اعم از شهرداری، منابع طبیعی و وزارت نیرو را مکلف کنیم تا نسبت به جلوگیری از تخلفات در این زمینه اقدام کنند. حوزه. منطقه در وهله اول. و در ابتدا اجازه ساخت و ساز در مناطقی که در آن ممنوع است.

رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه یکی از آسیب های ساخت و ساز در بستر رودخانه ها مشکلات زیست محیطی و تهدید سلامت شهروندان است، خاطرنشان کرد: در سفری که به استان البرز داشتم متوجه شدم بناهایی ساخته شده است. در کنار رودخانه هایی که منبع آب شرب تهران محسوب می شوند و مراکز تفریحی مانند ویلا و رستوران ساخته شده است. در استان البرز در حدود 12 کیلومتری رودخانه هلوسه تعداد قابل توجهی از ارگان های دولتی احداث بستر رودخانه را آغاز کرده اند که لازم است محیط زیست در این زمینه تخصص خود را اعلام کند چرا که به نظر می رسد آسیب جدی به محیط زیست وارد می کند. . رودخانه چالوس یکی از منابع آب شرب تهران است.

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از دستگاه هایی که شروع به ساخت رودخانه چالوس کرد قوه قضائیه است که یک ساختمان کوچک قدیمی مربوط به سال ها قبل است و دیگری وزارت نیرو است؛ در این راستا اولین اقدامی که انجام شد. ساخت و ساز که قرار است تکمیل شود ساختمان قوه قضائیه و سپس تخریب ساختمان وزارت نیرو است. این ساختمان ها قطعا غیرقانونی ساخته شده اند و در بستر رودخانه هستند و ما تاکید کردیم که به سایر دستگاه ها در این زمینه تذکر داده شود و برای اجرای قانون برای آنها زمان تعیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی در جلسه امروز شورای عالی قضایی به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به نوبه خود مضر بوده و موجب جرایم و تخلف می شود، پرداخت و گفت: این افراد در اجتماعی آنها مشکل ایجاد می کنند. زندگی می کنند و از حقوق اولیه شهروندی خود محروم هستند و به همین دلیل برای پیشبرد زندگی اجتماعی خود مجبور به دست زدن به اقدامات غیرقانونی و مجرمانه هستند بنابراین معاونت اجتماعی قوه قضاییه باید ورود کند. دولت اعم از وزارت کشور و سازمان ثبت احوال و سایر دستگاه های ذیربط باید جلساتی را برای رفع برخی از مشکلات این حوزه برگزار کنند.

رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز بر تلاش همه دستگاه های ذیربط برای تقویت امنیت شهروندان تاکید کرد و گفت: بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه نگران کننده است که نیاز است در این راستا اقدام عاجل از جمله در این زمینه صورت گیرد. از کیسه ها و تلفن های همراه که به نوعی امنیت مردم را به خطر انداخت و در نتیجه مردم ابراز نگرانی کردند. در شرایط کلی نباید احساس ناامنی وجود داشته باشد و قطعاً در این زمینه مسئولیت داریم، جلساتی با پلیس در این زمینه خواهیم داشت. همچنین دادستان های مناطق مختلف کشور باید بدون اغماض با این گونه پرونده ها که امنیت و آرامش شهروندان را مختل می کند برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه به مقوله ناهنجاری های فرهنگی خاص در جامعه اشاره می کند و بیان می کند: در این زمینه ابتدا دستگاه های فرهنگی مسئول باید ورود کرده و به تعهدات قانونی خود عمل کنند. این کار تنبلی نیست، بلکه گاهی سازماندهی می شود و به نظر می رسد که دشمنان و شیاطین شما در تلاش هستند تا به نیت شیطانی خود در جامعه ما پی ببرند. و در این موارد باید اقدامات مقتضی انجام شود و دستگاه های مسئول در صورت جریان سازی سازمان یافته با این معضل برخورد جدی کنند و قاطعانه برخورد کنند.

رئیس کل دادگستری تاکید کرد: در قوانین ما برای جرایم سازمان یافته و ترویج منکر به صورت سازمان یافته مجازات های شدیدی پیش بینی شده است و بسیاری از این جرایم جرایم آشکار هستند و دادستان های ما باید قاطعانه و با جدیت عمل کنند. نهادهای فرهنگی نیز باید برای رفع برخی از این ناهنجاری های ناشی از ابتذال های فردی اقدامات مناسبی را انجام دهند و به طور کلی تدوین بسته ای در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید