صدور سند مرز 132 هکتار از اراضی کشور


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893857

بابایی گفت: 132 میلیون هکتار از اراضی ملی خط کشی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حسن بابایی امروز در سفر به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 164 میلیون هکتار مساحت کشور، 137 میلیون هکتار آن عرصه ملی و منابع طبیعی است و تاکنون 96 درصد مساحت آن 132 میلیون هکتار است. عمل می کنند

وی افزود: بیش از 18 میلیون هکتار در سطح اراضی کشاورزی وجود دارد و با توجه به اینکه بحث حریم کشاورزی از امسال آغاز شد، تاکنون یک میلیون و 100 هزار هکتار خط کشی شده است که معادل 6 درصد است.

معاون قضایی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: امیدواریم با فعال شدن کمیسیون های رفع تداخل و تعیین تکلیف اراضی و تلاش مدیران اراضی و منابع طبیعی ، مرزبندی تسریع خواهد شد. بحث توسعه شهری و روستایی و کشاورزی مربوط به آمایش سرزمین است و تا زمانی که میزان دقیق زمین کشاورزی و وضعیت اراضی ملی مشخص نشود، مدیریت موثر نخواهد بود.

بابایی گفت: با حرکتی که در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد و مرکز صدور اسناد ملی که تشکیل شد و همدلی که بین دستگاه های نقشه برداری، وزارت جهاد کشاورزی و قوه قضائیه ایجاد شد، امیدواریم در 15 ماه آینده بحث تخصیص اراضی کشاورزی و تکمیل آن و اقدام همه جانبه به دستور رهبری.

وی بیان کرد: در لرستان تمامی رشته های کشوری دارای مدارک مرزی هستند و تکمیل و 100 درصد مدارک دریافت شده است و در زمین کشاورزی در پایان مرداد ماه در کمیسیون رفع اغتشاشات رتبه اول را کسب کردند و در پایان مرداد ماه در کمیسیون رفع اغتشاشات رتبه اول را کسب کردند. 600000 هکتار زمین کشاورزی داریم که عمدتاً در کمیسیون ذکر شده است که باید سریعاً تکلیف مشخص شود و مبنای صدور سند قرار گیرد.

معاون قاضی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: 80 درصد از سواحل آزاد شده سند صادر کرده اند، همچنین در بحث مزایده دوستانی که در واحدهای ثبتی هستند به فکر رعایت قانون باشند و باید رعایت شود. شما حق را از دست نمی دهید ما حراج را در چارچوب قانون انجام دادیم.

بابایی تصریح کرد: مزایده ها بر اساس موارد مختلف است، جمع آوری بانک ها در سال گذشته 74 هزار میلیارد بود که نسبت به سال قبل که 25 هزار میلیارد تومان بود، رشد 200 درصدی را شاهد بودیم و به دلیل این رشد جمع آوری شد. مزایده ها هم بالا بود و تعدد موارد نباید مانع اجرای قانون شود.

وی در خصوص واحدهای تولیدی افزود: در اجرای اسناد در صورت بدهکاری فعال اقتصادی، فرصت داده می شود و شرایط تضمین پرداخت تعهد فراهم می شود و فعال اقتصادی نباید تعطیل شود. کاهش فعالیت به دلیل بدهی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید