صعود قایقرانان ملی‌پوشان کایاک و کانو ایران به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو

به گزارش خبرگزاری موج، در هفتمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو، مرحله گروهی قایقرانی آب‌های آرام در ماده های کایاک و کانو مردان و زنان برگزار شد. در پایان پنج قایق ایران به فینال صعود کردند. 

علی آقا میرزایی در کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، محمد نبی رضایی در کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره ۵۰۰ متر، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در کایاک دونفره ۵۰۰ متر و عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانو دونفره ۵۰۰ متر به فینال صعود کردند. 

 

نتایج به شرح زیر است: 

کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان:

علی آقا میرزایی  با زمان ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۶۰۳ صدم ثانیه در گروه خود اول شد و به فینال رفت. 

قایق های اول تا سوم مستقیم به فینال رفتند و بقیه قایق ها راهی نیمه نهایی شدند.

قایق ایران با قایق‌هایی از هنگ‌کنگ‌، تاجیکستان، قزاقستان، اندونزی  و سنگاپور به رقابت پرداخت. 

کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان:

محمدنبی رضایی با زمان ۴ دقیقه و ۲ ثانیه و ۴۶۳ صدم ثانیه در گروه خود دوم شد و به فینال صعود کرد. 

قابق ایران با قایق‌های قزاقستان ،تاجیکستان، چین تایپه، اندونزی، قزاقستان و هند به رقابت پرداخت. 

کایاک دونفره ۵۰۰ متر زنان:

قایق با ترکیب هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در گروه خود، با زمان یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۳۷۹ صدم ثانیه سوم شد و به فینال رفت. 

قایق‌های قزاقستان و سنگاپور  اول و دوم شدند. 

کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان:

قایق ایران با ترکیب سپهر ساعتچی و پیمان قویدل  در گروه خود با زمان یک دقیقه و ۳۸ ثانیه و ۳ صدم ثانیه اول شد و به  فینال رفت. 

قایق ایران با قایق‌های قزاقستان، قرقیزستان، سنگاپور، اندونزی، تایلند و ماکائو به رقابت پرداخت. 

کانو دونفره ۵۰۰ متر مردان:

قایق ایران با ترکیب عادل مجللی و کیا اسکندانی در گروه خود زمان یک دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و دوم شد. قایق ایران به فینال صعود کرد.

رییس فدراسیون قایقرانی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که دختران و پسران فدراسیون قایقرانی توانستند در نخستین روز مسابقات به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنند. امیدواریم با تلاش بچه‌ها و نتایجی که به دست می‌آورند مستقیم به فینال بازی‌ها بروند. به امید خدا تا دو روز آینده منتظر خبرهای خوبی از دختران و پسران قایقران ما باشید.

وی با تاکید بر «تلاش مضاعف ملی‌پوشان قایقرانی برای کسب بهترین نتیجه،» افزود: ان‌شاءالله با مدال‌های خوشرنگی که در این رشته توسط قایقرانان ما کسب خواهد شد، بتوانیم در ارتقای رنکینگ ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نقش اثرگذاری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: لازم می‌دانم از تمام روسای هیات‌های ورزشی و مربیان سازنده‌ای که اسمی از آنها برده نمی‌شود اما نقش مهمی در هدایت ورزشکارانی دارند که امروز به آنها می‌بالیم، تشکر و قدردانی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید