صنعت نفت 35 درصد از حقوق کارگری جوانان بوشهر را می خورد / مشکلات نفتی برای مردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بوشهر بزرگ‌ترین صنعت نفت و گاز ایران را در خود جای داده است و می‌توان گفت در منطقه غرب آسیا قرار دارد، اما این میزبانی با چالش‌هایی مواجه است که تا چندین سال آینده باقی خواهد ماند.

یکی از مشکلات تاسیسات نفت و گاز و پارس جنوبی برای بوشهر آلودگی بالای مناطق مختلف بوشهر در عسلویه، کنگان، جم، دشتستان، دیلم و سایر شهرهایی است که این تاسیسات در آن قرار دارند. نرم می شوند.

02e20a9a 5f2d 49a7 baa4 8ab332a7c196 خبر خاکستری

مشکلات تاسیسات نفتی برای مردم

مشکل دیگر تقابل فرهنگی شهرهایی مانند عسلویه و جم است که با حجم زیادی از کارگران و کارگران دیگر نقاط کشور در آن شهرها مواجه هستند.

ازدحام و ازدحام جمعیت از دیگر مشکلاتی است که تاسیسات نفتی و کارگران خارجی آن در استان بوشهر ایجاد کرده و در نتیجه بر تعداد حوادث از جمله تصادفات افزوده شده است. مسئولیت جمعیت استان را بر عهده دارد و از آن استفاده می کند. نمونه اش در حوزه درمان است.

9ed9b808 9c04 4954 a0f1 a120c95fb867 خبر خاکستری

با تمام این تفاسیر استان بوشهر میزبان خوبی برای تاسیسات صنعتی وزارت نفت بود اما این امکانات مهمان خوبی برای ساکنان استان بوشهر نبود و علاوه بر خسارات جبران ناپذیری که در نقاط مختلف وارد شد، مردم این منطقه انجام نداده اند.

یکی از این مسئولیت ها و تعهداتی که تاسیسات نفتی باید انجام می داد، استفاده از نیروهای بومی برای تامین 50 درصد نیروی کار خود است که تاکنون محقق نشده و تنها 15 درصد از نیروی کار بومی پارس جنوبی و حتی در پارس جنوبی هستند. در سال های اخیر، بسیاری از نیروهای محلی شاغل در این مرکز اخراج شده اند.

ممنوعیت نانوشته ورود نیروهای بومی به مدیریت تاسیسات نفتی استان بوشهر

به نظر می رسد مهم ترین دلیل عدم اجرای قانون جذب 50 درصدی نیروهای بومی در تاسیسات نفتی این است که مدیران ارشد آنها عموما بومی نیستند و در گام اول مدیران باید بومی شوند تا رنج این نیروها را بهتر درک کنند. برای مردم و همچنین برای اجرای قانون.

1fa65f5b c5a7 45b5 8cce 2be0695bff09 خبر خاکستری

این اتفاق باعث شد تا نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از وزارت نفت در این زمینه سوال کند و به آنها تذکر دهد.

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در زمینه اشتغال پرداخت شود.

حداقل 50 درصد پرسنل شاغل در تاسیسات نفتی باید بومی باشند

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در صنعت نفت حداقل 50 درصد کارگران شاغل در استان باید استانی باشند. اخیرا آمار ارائه شده از سوی مراکز رسمی 14.9 درصد است که اگر بخواهیم سوالات زیادی را بیان کنیم، 15 درصد است. یعنی حداقل 50 درصد باید باشد اما الان 15 درصد از جوانان بومی استان در این مراکز کار می کنند یعنی 35 درصد در این حوزه محرومیت برای مردم استان هستند و چه کسانی باید پاسخگو باشند. که

d0712be2 6668 439e 82cd 79040a18df18 خبر خاکستری

سخنگوی ولی فقیه در استان بوشهر گفت: وزارت نفت باید پاسخ دهد که چرا دولت حداقل 50 درصد از جوانان و افراد بومی را برای کار در این مراکز تایید کرده است، الان 15 درصد ما این همه جوان بیکار داریم. استان.

بهانه هایی مانند نداشتن صلاحیت و مهارت قابل قبول نیست

وی گفت: ممکن است بگویند این مدارک مناسب نیست. نه، بسیاری از این جوانان خوب و با مدارج عالی اکنون بیکار هستند. شاید بگویند کارگران ماهر نیستند. 8 یا 7 سال پیش به وزیر نفت گفتم که با یک تکنسین و یک متخصص صحبت کرده است: «و آنها آموزش دیده اند و اکنون آماده آموزش هستند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: از مسئولان وزارت نفت می خواهم که به این استان توجه ویژه داشته باشند و اگر می خواهند در این راه عمل کنند و مردم استان را در این راه محروم کنند، باید کار دیگری انجام شود. «یک جوان نباید در این استان بیکار باشد.

چرا نان فرآورده های نفتی باید با پرواز تحویل داده شود؟

54ce7e75 3c5a 43f9 8c64 bf1a25502bda خبر خاکستری

خطیب جمعه بوشهر گفت: چرا نان مورد استفاده در آنجا را باید با هواپیما از روستا بیرون آورد و نانوایان ما اینجا و مردم ما اینجا در بحران ورشکستگی و بیکاری هستند.

وی افزود: اولاً مردم استان به شدت در این زمینه اعتراض دارند و می خواهم بگویم وزیر نفت باید هر چه سریعتر نماینده ویژه ای را برای بررسی و رفع مشکل اعزام کند. مناسب جوانان استان نیست، آلاینده ها این استان را خراب کنید، مشکلاتی را که همه می دانید ایجاد کنید و بعد بیکاری ایجاد کنید.

هشدار آیت الله صفایی بوشهری به وزارت نفت

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: باید هر چه زودتر این کار را انجام دهند و اگر نکردند ما تکلیف دیگری داریم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: من همیشه تاکید کرده ام که همه روسای جمهور تاکید کرده اند، مسئولان تاکید کرده اند اما این کار انجام نمی شود، این کار عجیبی است که باید اصلاح شود.

فقط 15 درصد نیروهای عسلویه بوشهری هستند

مصدق کشاورزی، مدیرکل کار و خدمات اجتماعی استان بوشهر افزود: بر اساس آمار بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: بالغ بر 15 درصد از جمعیت شاغل مستقر در عسلویه نیروهای بومی استان هستند.

8691 %DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C%20(1) خبر خاکستری

کشاورزی افزود: تلاش ما بر این است که از نیروهای بومی هر منطقه در واحدهای تولیدی استفاده کنیم.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان بوچر گفت: آموزش های لازم از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود و تمامی ظرفیت های موجود قابل استقرار در این واحدها را دارد.

با این تفاسیر میزان جذب 15 درصدی نیروهای بومی در تأسیسات نفتی با نکته ای که در قانون آمده است که کارکنان دولت انقلابی باید برای جبران ظلمی که به مردم این استان وارد شده، وارد عمل شوند، فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید