ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها برای توزیع کالاهای الکترونیکی/ سایه تورم بر امنیت غذایی مردم سنگینی می‌کند


ساعت: 10:30
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894299

اجرای طرح توزیع کالاهای الکترونیکی تا کجا پیش رفته است؟

طرح توزیع برگه محصولات الکترونیکی یکی از برنامه های ابلاغی دولت بود که به نظر می رسد هنوز زیرساخت های اجرایی آن فراهم نیست، این در حالی است که وضعیت معیشتی مردم ضرورت تسریع در اجرای طرح مذکور را تایید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، یکی از برنامه های دولت پس از هدفمندی یارانه ها و انجام اصلاحات مربوطه، اجرای طرح توزیع تراکت الکترونیکی است که بر اساس آن خانواده ها سبد غذایی دریافت می کنند.

صرف نظر از علت شکست طرح توزیع محصولات کاغذی الکترونیکی، این موضوع مستلزم ایجاد زیرساخت اجرایی است که باید توسط دولت فراهم شود، هرچند در نگاه اول خانواده ها استقبال بیشتری از پرداخت نقدی خواهند داشت و قطعاً اجرای این طرح با چالش هایی مواجه است، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند که مردم از گسترش کالاهای الکترونیکی سود بیشتری خواهند برد.

دفاع از طرح توزیع کالاهای الکترونیکی توسط کارشناسان اقتصادی، ضرورت اجرای آن توسط دولت را تقویت می کند و امیدواریم با توجه به شرایط تورمی کنونی که نشان می دهد امنیت غذایی مردم در خطر است و توده ها کاهش می یابد، شاهد اجرای هر چه سریعتر آن باشیم.


اجرای طرح توزیع الکترونیکی محصولات، منطقی ترین راه برای جبران رفاه از دست رفته مردم است

ساسان شاه ویسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: عمدتاً شرایط توزیع، جامعه هدف و زمان توزیع، رویکرد توزیع بروشورهای الکترونیکی را تعیین می کند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی تصریح کرد: به طور کلی بسیاری از اقتصادها در بحث حاکمیتی شروع به توزیع یارانه یا یارانه می کنند اما مهمتر از پرداخت یارانه هدفمندی و موفقیت آنها در رسیدن به هدف است که می تواند بر اساس این برنامه ریزی شکست را اصلاح کند. به آرامی

شاه ویسی خاطرنشان کرد: در اقتصادهای دنیا فشاری برای اجرای سیاست های جبرانی رفاهی وجود دارد تا جامعه آسیب پذیر، اقشار متوسط ​​درآمدی که قدرت خرید خود را از دست می دهند و ثروتمندان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان نیز برای ایجاد بستر حمایت شوند. برای رقابت قرار می گیرند و مشمول دریافت یارانه یا یارانه در قالب تولید، توزیع یا توسعه هستند.

وی افزود: در کشور ما جبران ثروت از دست رفته یا قدرت خرید درخواست می شود که با طرق مختلف از جمله توزیع پول طبق روال جاری انجام می شود و این یکی از مبانی هر چند حداقلی برای افزایش نقدینگی و تورم.

شاه ویسی گفت: با توجه به سیاست های ضد تورمی که دولت انتخاب کرده است، به نظر می رسد گزینه جایگزینی کالاهای کاغذی در قالب کالای کاغذی الکترونیکی به دلیل سهولت دسترسی و امکان هزینه است که هر دو مانع از افزایش حجم پول و سرعت بخشیدن به مبادله. کند و مردم همانطور که جامعه هدف توزیع یارانه را مشخص می کند، زمان بندی و جهت اجرای طرح را متوجه می شود.

وی گفت: با اجرای طرح توزیع کالاهای کاغذی الکترونیکی مقرر شده است که کالا در زنجیره توزیع به فرد یا خانواده تحویل داده شود تا توزیع کالاهای کاغذی الکترونیکی رفاه یا قدرت خرید از دست رفته را جبران کند. مردم دقیق ترین، اصولی هستند، این منطقی ترین و اقتصادی ترین روش است.

یک کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر لزوم اجرای طرح توزیع کالا از ای شیت گفت: از خرداد ماه سال جاری که در یارانه ها بازنگری شد، لزوم اجرای طرح توزیع کالا از ای. ورق ها مشخص شده است، اما امروزه عموم مردم برای به دست آوردن پول نقد تمایل دارند این ثروت را جبران کنند زیرا به آنها اجازه می دهد این پول را نه تنها برای توزیع و خرید کالاهای اساسی، بلکه برای نیازها و سبک زندگی هر دهک هزینه کنند. .

شاه ویسی تصریح کرد: به نظر می رسد اگر دولت زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اسرع وقت به منظور استفاده از کالاهای اسناد الکترونیکی فراهم کند، دستیابی به اهداف اجتماعی، اقتصادی و خانگی و همچنین میزان بهره وری می تواند. بهتر به دست آید.


bc698687 d786 4bb3 97f7 2f288f84ac43 خبر خاکستری


دریافت سبد کالا در مواجهه با نوسانات قیمتی برای خانواده ها توجیه پذیرتر است.

جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اگر دولت بتواند طرح توزیع کالاهای الکترونیکی را اجرا کند در این شرایط به خانواده ها کمک می کند زیرا سبد کالایی مشخصی برای خانواده ها در نظر گرفته می شود و با توجه به تغییرات قیمت، خانواده ها باید دسترسی به این سبد

وی افزود: در عمل تا چه حد امکان اجرای طرح توزیع کالاهای کاغذی الکترونیکی توسط دولت وجود دارد و اینکه آیا می تواند کالاهای کاغذی الکترونیکی را شناسایی و تحویل دهد باید توسط دولت بررسی شود.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی شهر گفت: توزیع کالاهای الکترونیکی می تواند کمک شایانی به خانواده ها کند، هرچند در شرایط عادی پرداخت نقدی برای خانواده ها مقرون به صرفه تر است، اما زمانی که تغییرات قیمت ها چشمگیر است. , گرفتن سبد از کالا برای خانواده ها موجه تر است.

قادری گفت: محدودیت های دولت در اجرای طرح توزیع کاغذ الکترونیکی نیاز به بررسی دارد اما به نظر می رسد از نظر فنی چنین فرصتی برای دولت وجود دارد و می تواند از هر خانواری که یارانه دریافت می کند شماره کارت بگیرد که از طریق با این کارت خانواده ها می توانند به فروشگاه های منتخب اعم از فروشگاه های زنجیره ای و آجری مراجعه کرده و محصول مورد نظر را تهیه کنند.


1e934504 c584 4730 8459 7c7f5ca63bfc خبر خاکستری


دولت باید اسناد الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهد/ لزوم حفظ امنیت غذایی مردم

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با بیان اینکه در زمینه تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد اظهار داشت: بحث گرانی در حال حاضر مطرح است در حالی که دغدغه مقام معظم رهبری سفره و معیشت مردمی است که نیاز دارند. حکومت شود.

یکی از اعضای کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: تورم باید کنترل شود تا قدرت خرید مردم بیشتر از این کاهش پیدا نکند و توده مردم کوچکتر نشود.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در بودجه امسال نیاز به کنترل تورم را دیدند، در این میان دولت باید اسناد الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهد تا مردم کالاهای مورد نیاز را خریداری کنند.

شورا یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: اراده دولت این است که برگه های الکترونیکی کالا را بین مردم برای خرید کالاهای اساسی توزیع کند.

نوروزی تصریح می کند: مردم به ویژه اقشار پایین جامعه اعم از کشاورز، مستمری بگیر و کارمند همواره پشت سر انقلاب ایستاده و مبارزه کرده اند و امروز هم هر جا که نظام در معرض تهدید باشد در خط مقدم مبارزه قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه به گفته ائمه انقلاب، مردم حافظ کالای ما هستند، افزود: دغدغه همه مسئولان باید رسیدگی به اقشار متوسط ​​جامعه و حمایت از قدرت و امنیت غذایی آنان باشد تا مصرف لبنیات و گوشت در سبد غذایی آنها کم نمی شود.

من گزارش میدم مرصادنیوزبا توجه به اینکه مشکلات اقتصادی بر تامین غذای خانواده ها سایه افکنده و این معضل عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، دولت باید با ایجاد بسترهای مناسب هر چه سریعتر نسبت به اجرای طرح توزیع محصولات کاغذ الکترونیکی اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید