سایه رکود بر بازار خودرو سنگینی می کند


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815967

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اصفهان گفت: این روزها معاملات کمتر شده و بازار خودرو در حال حاضر رونق ندارد اما در این روزهای پایانی سال افزایش قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا گاندی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: در حال حاضر بازار در شرایط رکودی به سر می برد و در هفته های پایانی سال رکود بازار تشدید شده و رکود تقریبا 80 درصدی بر بازار خودرو حاکم است. . یکی از دلایل این وضعیت انتظار مردم برای کاهش بیشتر قیمت خودرو و ورود مدل های جدید 1401 است که معمولا از اواخر اسفند ماه به بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اصفهان افزود: قیمت ها اندکی کاهش یافته، اما تا این حد کاهش نداشته و مصرف کنندگان منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو هستند. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی قدرت خرید مردم اجازه ورود به این بازار را نمی دهد و معمولا از خودروی خود راضی هستند اما در دو سال اخیر شرایط بازار راکد بوده و مانند سال های گذشته افزایش نمی یابد. قیمت دارند، اما با وجود افت قیمتی که داشتیم، به نظر می رسد دیگر قیمت ها کاهش پیدا نکند، اما برای بررسی وضعیت باید تا سال آینده منتظر بمانیم.

وی گفت: اگر وضعیت کسب و کار به همین منوال باشد، سال آینده نیز همین گونه خواهد بود و هیچ پیش بینی افزایش قیمتی وجود ندارد و باید وضعیت را دید. افت چند هزار حجمی نرخ ارز بر قیمت خودرو تاثیر می گذارد و در صورت کاهش بیشتر قیمت ارز، قیمت خودرو نیز کاهش می یابد. یکی دیگر از عواملی که در صورت اجرایی شدن بر بازار خودرو تاثیر مثبت خواهد گذاشت، آزادسازی واردات خودرو است که در صورت اجرایی شدن آن در کاهش قیمت ها موثر خواهد بود.

گاندی اذعان داشت: مهمترین عامل در بهبود بازار خودرو، عرضه و تقاضا است. ما مشتاقیم شرایط بازار را تا زمانی که خودروسازان به اندازه نیاز مردم عرضه کنند، بهبود دهیم، زیرا عدم ارائه خودرو از خودروسازان منجر به کمبود و در نتیجه افزایش قیمت می شود. بر این اساس بهترین و مهمترین راهکار برای تحول بازار خودرو توجه به تعادل عرضه و تقاضا است.

وی تاکید کرد: قول هایی برای افزایش تولید خودرو در سال آینده داده می شود که باید محقق شود و هنوز مشخص نیست. این قرعه کشی تنها رانت ایجاد می کرد و بیشتر برندگان آن را به دلال هایی تبدیل می کرد که از فروش خودروهای خود سود قابل توجهی کسب می کردند، در غیر این صورت تاثیری در بهبود شرایط بازار نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید