افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو، چالش های تکراری/ مدیریت ضعیف رویای ساماندهی خودرو را برهم زد


ساعت: 20:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910968

بازار خودرو همواره یکی از پر چالش ترین بازارهایی بوده که هم بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد و هم تحت تاثیر سایر بازارها به ویژه بازار ارز بوده که در نهایت باعث ایجاد سردرگمی و تشویش برای مردم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، این روزها شاهد نوسانات بازار ارز هستیم که با تاثیر بر سایر بازارها از جمله بازار خودرو، باعث افزایش قیمت ها و رکود گسترده شده است. شرایطی که خبر خوش واردات خودرو را در هاله ای از بلاتکلیفی قرار می دهد.

اگرچه تاثیر نوسانات ارزی تنها به بازار خودرو محدود نمی شود، اما این بازار خود با چالش هایی مواجه است که بدون توجه به انتقادات به صنعت خودرو، سوء مدیریت و اجرای سیاست های نادرست در این حوزه با مشکلاتی روبه رو است که در نهایت منجر به آن شد. آی تی.

با توجه به وعده واردات خودرو و پیش بینی نوسانات قیمت دلار، انتظار نمی رود این موضوع تحت تاثیر قرار گیرد و به زودی شاهد تحقق وعده واردات خودرو و شکسته شدن انحصار در بازار داخلی باشیم.


پیوند بازار به ارز یکی از مشکلات کشور است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: حوزه خودرو متاثر از بازار ارز است و قیمت آن نیز متاثر از نوسانات ارزی است و در واقع یکی از معضلات کشور است که بسیاری از بازارها به آن گره خورده اند. واحد پول

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: بازار خودرو، سکه و مسکن در معرض نوسانات نرخ ارز است.

حجت الاسلام حسینی کیا به بیانات رهبری مبنی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته هایمان اشاره و تصریح کرد: نباید به فراسوی مرزها نگاه کنیم.

وی افزود: اگر اقتصاد ما مقاوم و داخلی شود، تکانه‌هایی مانند تغییر دلار که در دنیا ایجاد می‌شود، اقتصاد ما را به چالش نمی‌کشد. بنابراین باید به سمت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.


4ba2dca6 1c60 4394 ab6f f72ea8b5bc82 خبر خاکستری

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخشی از نوسانات بازارهایی مانند خودرو ناشی از جنگ روانی است که باید آن را مدیریت کنیم.

به گفته حجت الاسلام حسینی کیا، یکی از مشکلات ما این است که در جنگ روانی، تبلیغات از درون آثاری ایجاد می کند که لزوم بی توجهی به شایعات مردم و فضاسازی باید پرورش و نهادینه شود.

وی افزود: اکنون با افزایش نرخ ارز مشکل در بازار خودرو بیشتر شده است. حتی در صورت آزاد شدن واردات، خودروهای ورودی به کشور با افزایش ارز خودرو افت محسوسی نخواهند داشت. بازار.”

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: اگرچه واردات خودرو انگیزه ای برای خودروسازان برای افزایش کیفیت است اما در نهایت نمی تواند سایه سنگینی بر قیمت خودروها بیندازد.

وی افزود: متولیان امر در تلاش برای ثبت سفارش خودرو هستند و پس از آن حدود چهار ماه طول می کشد تا خودرو وارد کشور شود که پیش بینی می شود تا پایان امسال یا ابتدای امسال وارد کشور شود. سال آینده


هیچ یک از سیاست های کاهش قیمت خودرو به درستی اجرا نمی شود

محمد بهمن نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: یکی از موضوعاتی که سال هاست کشور ما در بحث خودرو با آن مواجه است وجود انحصار در بازار خودرو و نقش دولت در ایجاد این انحصار است.

وی افزود: در همه اقتصادهای دنیا وقتی محصولی مهم تلقی می شود ممکن است برای مدت کوتاهی پنج تا ده ساله مورد حمایت دولت قرار گیرد، اما پس از آن باید وارد رقابت بین المللی شود تا کیفیت و قیمت آن ارتقا یابد که این امر ما است. صنعت خودرو اتفاق نیفتاد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: علاوه بر کیفیت پایین خودرو، رقیبی برای این محصولات وجود نداشت و وضع تعرفه گمرکی بر واردات خودرو و ممنوعیت واردات، افزایش تقاضا را به همراه داشت.

باخمن با بیان اینکه قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است، گفت: خودروها در کشور ما از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده اند.

وی افزود: هیچ یک از سیاست های اجرا شده در کشور برای کاهش قیمت خودرو به درستی اجرا نمی شود و همه مشکل دارند.


61db6ac2 719f 4df9 ab32 6f3dbe347275 خبر خاکستری

باخمن تصریح کرد: امسال دو طرح در حوزه خودرو داشتیم که می توانست به وضعیت فعلی و قیمت خودرو کمک کند و هر دو به یک سلیقه شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس افزود: اگر واحدهای تولیدی یا مونتاژی روزانه 1000 دستگاه خودرو تولید کنند در نهایت ماهیانه 100 یا 200 خودرو در بورس می فروشند که بسیار کمتر از ظرفیت تولید آنهاست.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه اذعان داشت: علاوه بر این در این حوزه دلالان و دلالان با استفاده از کد ملی دیگران اقدام به خرید خودرو کرده و قیمت آن را نزدیک به قیمت بازار افزایش می دهند و رسالتی که بازار بورس کالا برعهده دارد. مقرر شد قیمت خودرو کاهش یابد و خودرو به دست مصرف کننده برسد.

باخمن تصریح کرد: واردات خودرو با قیمت های مصوب باعث شد واردات بهتر دیده شود و افراد بیشتری وارد این دور واردات شوند تا بخشی از خودروهای مورد نیاز تامین و قیمت خودروها تعدیل شود که البته با عبور از واردات خودرو برای اکثر شرکت ها این مشکل نتیجه مثبتی برای خودروساز نخواهد داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم بازار خودرو از نظر کیفیت و قیمت به وضعیتی برسد که مردم راضی باشند و مصرف کنندگان بتوانند از آن استفاده کنند، چاره ای نداریم جز اینکه خود را در معرض رقابت قرار دهیم و کیفیت خودروها را بالا ببریم و تولید را افزایش دهیم.

من گزارش میدم مرصادنیوزتغییرات قیمت ارز و افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر باعث نگرانی مردم شده و انتظار می رود مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید