لزوم مونتاژ خودرو و افزایش ظرفیت تولید داخلی برای ساماندهی بازار خودرو


ساعت: 15:33
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919553

جعفر قدری مونتاژ خودرو توسط خودروسازان خارجی و افزایش ظرفیت تولید خودروهای داخلی را راهکاری برای ساماندهی بازار خودرو می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: زمانی که بی ثباتی اقتصادی در بازار خودرو رخ می دهد و نقدینگی از حساب های بانکی خارج می شود، این نقدینگی در بازار ارز، خودرو، طلا و جواهرات، زمین و مسکن توزیع می شود. در حوزه زمین و مسکن، چون دولت برای واگذاری زمین تلاش می کند، ممکن است فرصتی برای جذب نقدینگی در آن وجود نداشته باشد.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی افزود: بلاتکلیفی در بازار سرمایه نمی تواند جذب نقدینگی شود، بنابراین طبیعی است که این نقدینگی به سمت بازارهای دیگر مانند خودرو، ارز یا سکه و طلا جذب شود.

قادری با بیان اینکه راهی جز رفع موانع موجود بر سر راه تولید خودرو وجود ندارد، گفت: همچنین باید شرایط را برای رقابتی شدن در بازار خودرو تغییر دهیم و به خودروسازان خارجی اجازه تولید و مونتاژ خودرو در بازار خودرو را بدهیم. بازار و خودروسازان داخلی ظرفیت تولید را افزایش دهند تا خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر خودرو به کالای مصرفی تبدیل شود، مردم به اندازه نیاز خود تقاضای آن را خواهند داشت و برای افزایش قدرت خرید خود اقدام به خرید خودروی بیشتری نمی کنند، زیرا در غیر این صورت افزایش تقاضا برای خودرو منجر به افزایش می شود. قیمت آن یک خودرو به عنوان فرصتی برای حفظ قدرت خرید ارزش گذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید