مبارزه با گرانفروشی از تولید تا فروش / لزوم راه اندازی کمپ برای حمایت از تولید داخلی


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876576

ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه مبارزه با گران فروشی باید از تولید تا فروش شکل بگیرد، گفتند: راه اندازی قرارگاه حمایت از تولید داخلی ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک،خجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهروحی خطیب جمعه این جمعه خرم آباد گفت: 27 خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی توسط امام خمینی (ره) در سال 58 است که در سال 58 مراحل رشد و نمو را طی کرد. توسعه از نظر کمی و کیفی و امروزه امنیت غذایی به یک مرجع غذایی تبدیل شده است و این وظیفه ای است که تا حدودی بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی افزود: ایران با توجه به منابع غنی آب و خاک، نیروی کار، دانش و تجربه همراه با افزایش بهره وری و حمایت از کشاورزان با تهیه ابزار و تجهیزات و بیمه محصولات و امکانات و توسعه سرمایه گذاری در این زمینه برای جهاد کشاورزی مهم است. در کشور و در روستاها بتوانند امنیت غذایی و اقتدار غذایی را تامین کنند و معیشت مناسبی را برای کشاورزان فراهم کنند.

سخنگوی ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز بمباران حرم رضوی گفت: 30 خرداد سالروز اعلان جنگ مسلحانه منافقین منفور علیه نظام در سال 1360 است که ملت ایران در 30 خرداد از آن یاد می کند و از آن یاد می کند. منفورترین افراد هستند. در کوچه و خیابان بهترین فرزندان این قوم را کشتند و کشتند و کتاب قطوری از زشتی های آنها به نمایش گذاشتند.

وی افزود: منافقین تصور می کردند که با حمایت هایی که از آنها شد می توانند قدرت را به دست بگیرند، اما جاسوسی، میهن پرستی و خدمات بیگانه که از ویژگی های این گروهک است، این کار را انجام داد. سازمان منافقین از نظر ملت ایران کثیف ترین افراد روی زمین است.

شاهروحی با اشاره به شهادت شهید چمران گفت: 30 خرداد سالروز شهادت شهید چمران است. و در راه خدمت به فرامین حضرت امام (ره) به حقیقت بندگی دست یافتند که اراده خداوند را به اختیار خود ترجیح می دهد.

امام جمعه هرم آباد با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: آب یکی از مهم ترین عوامل شکل دهنده زندگی است و هیچ کشوری بدون آب نمی تواند ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشد و ایران که در منطقه نیمه خشک قرار دارد، اگر مسئله آب باشد. در صدر فهرست و 90 درصد آب در بخش کشاورزی است، صرفه جویی و مصرف صحیح آب باید در اولویت باشد.

وی گفت: انتظار می رود اقداماتی که از تولید تا مصرف دارای قیمت عادلانه است برای تولید کالاهای مصرفی عموم مردم لحاظ شود و مبارزه با گران فروشی از تولید تا فروش شکل بگیرد.

شاهروحی گفت: مطلع شدیم حجت الاسلام محمدحسین زرگرانی از علمای برجسته لرستانی و هرم آباد به بهشت ​​قم تبدیل شده است. این روحانی در دوران تحصیل در مقطع ابتدایی از طلاب نخبه بود. مبارکه از علمای بزرگ بهره می برد.


لزوم ایجاد بستری برای حمایت از تولید داخلی

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد گفت: قرارگاه حمایتی برای کمک به واحدهای تولیدی در شهرک بروجرد راه اندازی شده و تاکنون از 40 واحد مشکل گشا حمایت شده است. برای کار در تولید و اشتغال.

وی با اشاره به نظارت بر بازار افزود: باید نظارت بسیار دقیقی بر بازار انجام شود و از افزایش قیمت ها جلوگیری شود که این امر مستلزم نظارت و کنترل دقیق تری است که همراه با پیشکسوتان بسیج و دولت است.

امام جمعه برجرد با بیان اینکه مهمترین مخالفت مردم در قوه قضائیه برخورد با متخلفان است، گفت: این هفته مصادف با هفته قوه قضائیه است که بدون ملاحظه با متخلفان برخورد شود.

وی با اشاره به سالگرد بمباران حرم رضوی گفت: مردم ارادت خاصی به اهل بیت(ع) دارند و منافقین با این کار سعی کرده اند از این ارادت بکاهند اما ناکام مانده اند. اتفاق می افتد.

حسینی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب، افزود: صرفه جویی در فصل تابستان بسیار ضروری است و به دلیل عدم بهینه سازی در بخش کشاورزی مقداری آب از بین می رود و همه باید برای جلوگیری از قطعی و تنش آب با استفاده صحیح از آن همکاری کنند.


تعهدات و شایستگی ها باید ملاک انتصاب مدیران باشد

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کوهدشت اظهار کرد: خداوند متعال راه ها و ابزارهای زیادی دارد و به انسان فرصت توبه می دهد تا از خواب غفلت بیدار شود.

وی با اشاره به فضیلت نماز جمعه و نماز جمعه افزود: خداوند متعال خیر انسان را در روز جمعه چند برابر می کند و درجات او را بالا می برد.

امام جمعه کوهدشت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد، توضیح برای همه ما واجب است، باید خدمات نظام را بیان کنیم.

وی با اشاره به ضرورت خودکفایی در عرصه های مختلف گفت: مسئولان باید به حوزه کشاورزی که محور حیاتی کشور است توجه جدی داشته باشند و نباید این موضوع را سهل انگاری کنیم و برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشیم.

طهماسبی گفت: در برخی بخش ها به دلیل عدم کنترل جدی قیمت ها سر به فلک کشیده است.

امام جمعه کوهدشت ضمن گلایه از مسئولان دولتی از تاخیر در ساخت سد معشوره گفت: آب روان کوهدشت نیاز به کنترل و سدسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه مرگ اسرائیل نزدیک است، گفت: دوران شیطان بزرگ به پایان رسیده و ملت های آزاده جهان بیدار و بیدار هستند.

خطیب نماز جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه ونزوئلا و ایران دو شریک راهبردی نیز محسوب می شوند، گفت: حضور ایران در زندگی خصوصی آمریکا نشان دهنده قدرت ما در جهان است.

وی گفت: سرود بسیار سازنده ای به فرمانده راهپیمایی سلام کرد. انصافاً این همایش نیز در کوهدشت به خوبی و باشکوه برگزار شد و سرشار از معنویت، اخلاص و امید بود.»

طهماسبی با اشاره به اتفاقات عراق گفت: مردم عراق و گروه هایی مانند حشد الشعبی بسیار مهم هستند. متأسفانه لیستی که مقتدی صدر نام دارد از پارلمان خارج شده و استعفا داده است و این اقدام در بی ثباتی عراق موثر است. “

امام جمعه کوهدشت گفت: من در عزل و انتصاب ها دخالتی ندارم، ملاک قانون این است که مدیران کل موازین، قانون، تعهد و صلاحیت های الهی را برای انتصاب مسئولان رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان باید نظارت جدی بر بازار داشته باشند، گفت: افراط گرایی در کوهدشت پاسخگو نیست میزان قرآن، امام و رهبری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید