ضرورت تقویت شبکه های حمل و نقل درون شهری غرب مازندران

شهردار نوشهر تاکید کرد:

شهردار نوشهر گفت: توسعه و تقویت زیرساخت های شهری در همه بخش ها به ویژه شبکه های حمل و نقل درون شهری قبل از تکمیل بزرگراه تهران – شمال در شهرهای ساحلی گردشگری غرب مازندران ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مازندران موج

عادل هزائی پل روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف از جمله راه های درون شهری، امنیتی و انتظامی، فرهنگی، خدماتی و … مطابق با اجرا انجام نشده است. روند اجرای این طرح ملی نتیجه این بی توجهی ها به این امر منجر شده است که امروز شهروندان بومی تنها در یک حوزه که تراکم ترافیکی است با مشکل مواجه هستند و این آسیب را به چشم مسئولان می بینند.

وی ادامه داد: آسیب های ناشی از این چالش ترافیکی در ایام نوروز بیشتر مشهود می شود و متأسفانه بسیاری از شهروندان به دلیل ترافیک سنگین در این ایام مجبور به خانه نشینی می شوند که طبق سنت حسنه فرصتی برای دیدار و دیدار با اقوام و اقوام است. بستگان باید در زندان دراز بکشند.

شهردار نوشهر گفت: البته در سایر شهرهای همجوار مانند نور، چالوس، سلمانشهر، کلارآباد، نیشترود، تنکابن و رامسر شاهد انفجار جمعیتی با حضور چشمگیر مسافران و گردشگران هستیم و این وضعیت بسیار نگران کننده است. و فاجعه بار

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش از 100 هزار ویلا یا به عبارتی خانه دوم متعلق به افراد غیر بومی در شهر نوشهر ساخته شده است و طبیعتا تمایل افراد غیر بومی به خانه دوم ناشی از آن است. با توجه به اینکه این شهر دارای موقعیت های ممتازی مانند دریا، جنگل و سایر ویژگی های طبیعی است پیوسته است.

هزای پل تصریح کرد: بنابراین باید راه حلی برای جلوگیری از این بحران جمعیتی که امروز برای ما، کارمندان و مردم محلی به مشکل تبدیل شده است، اندیشید.

به گفته وی، امروز سیگنال ها رسیده است، حتی بسیاری از اصناف بازار از تردد خودروهای غیربومی و کمبود جای پارک برای این خودروها گلایه دارند و این وضعیت آشفته بازار کار آنها را با تاخیر مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه برای تقویت زیرساخت های رفاهی شهروندان و عبور از همه موانع از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، گفت: برای تحقق این امر عملیات در میدان آغاز شده است که از نمونه آن می توان به اجرای طرح تعریض خیابان بهار آزادی اشاره کرد. وی هفته گذشته منتهی به پل مشالک با اشاره به اینکه متأسفانه این منطقه یکی از نقاط کور تردد است و سال هاست که عابران پیاده و شهروندان نوشهری را آزار می دهد، اشاره کرد.

شهردار نوشهر افزود: برای تقویت زیرساخت ها نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه مسئولان نهادهای مرتبط در سایه هم افزایی هستیم.

وی در پایان گفت: روز به روز در سایه هم افزایی و تدوین بروشور چشم انداز توسعه شهرستان نوشهر که برای یک دوره چند ساله برنامه ریزی شده است، باید هر روز برای رفع مشکلات و چالش ها اقدام کنیم. با مشارکت همه جانبه شهروندان



آیا این خبر مفید بود؟