طالبان خواستار عدم مداخله کشورهای خارجی در افغانستان شده است


ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836006

ملاحسن آهن، سرپرست نخست وزیری دولت موقت طالبان در نماز عید سعید فطر از کشورهای همسایه و جهان خواست تا از مداخله در امور داخلی افغانستان دست بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مال محمد حسن آهنند که در نماز عید سعید فطر صحبت می کرد، از محاصره ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا انتقاد کرد و گفت که جهان باید آنچه را که به طالبان وعده داده است، انجام دهد.


نخست وزیر کنونی حکومت موقت طالبان افزود: ما گفته ایم که به کسی آسیب نمی رسانیم و نمی خواهیم در امور هیچکس و هیچ کشوری مداخله کنیم. ما به شما اطمینان می دهیم که ما مسلمان هستیم و به تعهد خود عمل می کنیم و از شما می خواهیم که به عهد خود عمل کنید.

آکند افزود که شهروندان افغانستان امسال عید فطر را در حالی جشن می گیرند که امنیت ملی در کشور تامین شده و مردم خارج از افغانستان می خواهند به وطن خود بازگردند.

برای اولین بار روز یکشنبه هزاران نفر در قندهار با حضور ملاحات الله آهندزاده رهبر طالبان نماز عید سعید فطر را برگزار کردند.

رهبر طالبان در سخنانی پس از اقامه نماز عید سعید فطر از برقراری امنیت و نظام اسلامی در کشور استقبال کرد و در نماز خود خواستار برقراری امنیت و نظام اسلامی در افغانستان شد.

در سال های گذشته، دولت افغانستان به طور سنتی بر اساس تصمیم دولت عربستان، عید فطر را اعلام می کرد. اما امسال به تنهایی ستاد استهلال را تشکیل داد و اعلام کرد که از این پس هلال را مستقیم می بیند.

با این حال، در 10 روز گذشته، بیشتر شهرک های شیعیان و صوفی ها از جمله مدارس، مساجد و پایانه های مسافربری در کابل، بلخ و قندوز هدف حملات مرگبار بوده است. ده ها نفر از جمله دانش آموزان و نمازگزاران در این حملات کشته یا زخمی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید